• log in
  • create an account

Post-diploma programmes (admissions for 2025/2026 academic year)

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

podyplomowe studia redaktorskie

Details
Code studia.redak_pod_PC
Organizational unit Faculty of Polish Studies
Level of education post diploma
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 18
Number of places offered 20
Duration 1 year (2 semesters)
Required document
  • higher education diploma
There are currently no active application rounds for this programme.

Upcoming rounds in this registration:
  • Application round 1 (24.04.2025 12:00 – 28.08.2025 12:00)

Rekrutacja na semestr zimowy 2025/2026

O studiach

Do podjęcia studiów podyplomowych wymagana jest znajomość obsługi komputera w środowisku Windows na poziomie średniozaawansowanym oraz wybranego programu graficznego na poziomie co najmniej podstawowym.

informacje o studiach polonistyka.uj.edu.pl
statystyki z poprzednich lat statystyki
opłata rekrutacyjna brak
opłata za studia (czesne)

I semestr: 2 900 zł
II semestr: 2 900 zł

Łącznie: 5 800 zł

dodatkowe opłaty Każdy słuchacz ponosi jednorazowo indywidualne koszty w wysokości ok. kilkudziesięciu złotych w celu pokrycia nakładów na materiały poligraficzne i pracę drukarni przy wydaniu książki-zadania projektowego.
Słuchacze są zachęcani do wykupienia osobistej licencji na wybrany program graficzny w celu indywidualnych ćwiczeń komputerowych poza dniami zjazdów. 

Kto może podjąć studia?

Studia mogą podjąć osoby posiadające dyplom ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia uzyskany na dowolnym kierunku.

Pamiętaj, że aby pomyślnie dokonać zgłoszenia rekrutacyjnego, należy uzupełnić wszystkie niezbędne elementy wskazane w zakładce „Formularze osobowe” (szczególnie w części „Wykształcenie”).

Harmonogram

Dokonywanie zgłoszeń na studia podyplomowe jest możliwe w terminie (tura podstawowa):

  • rozpoczęcie tury: 24 kwietnia 2025 roku godz. 12:00
  • zakończenie tury: 28 sierpnia 2025 roku godz. 12:00
  • ogłoszenie wyników kwalifikacji: 1 września 2025 roku 
  • wpisy na studia: 2–5 września 2025 roku

Przebieg rekrutacji 

Zapisy na studia

Kandydaci dokonują zgłoszeń rekrutacyjnych w systemie IRK. Po dokonaniu zgłoszenia kandydat musi potwierdzić zgłoszenie, klikając przycisk „Potwierdź zgłoszenie” w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”.

Potwierdzenie zgłoszenia oznacza, że kandydat nie może dokonywać w nim już zmian. Dopiero potwierdzenie zgłoszenia stanowi jego skuteczne złożenie.

Lista rankingowa

Kandydaci są zapisywani na studia w kolejności według daty dokonania zgłoszenia w systemie IRK. Pod uwagę brane są tylko potwierdzone zgłoszenia, dla których poprawnie wgrane zostały do systemu dokumenty wymagane w procesie rekrutacji.

W pierwszej kolejności przyjmowani będą absolwenci studiów humanistycznych uczelni z wykładowym językiem polskim, co wynika ze specyfiki pracy redaktora tekstów w wydawnictwie publikującym teksty w tym języku.

W przypadku potwierdzonych zgłoszeń, dla których dokumenty nie są poprawne, potwierdzenie zgłoszenia zostanie cofnięte. Kandydat otrzyma informację od Sekretarza Wydziału Polonistyki o konieczności wczytania poprawnych dokumentów. Po wczytaniu poprawnych dokumentów kandydat ponownie potwierdza zgłoszenie. Ma taką możliwość do 28 sierpnia do godz. 12:00.

Wymagane dokumenty 

Dokumenty wymagane podczas wysyłania zgłoszenia rekrutacyjnego

Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego należy wczytać do systemu IRK:

  • dyplom ukończenia studiów,
  • apostille lub legalizację dyplomu uzyskanego poza Polską,
  • poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski.

Dodatkowo kandydaci oświadczają o znajomości obsługi komputera w środowisku Windows i wybranego programu graficznego.

 

*Jeśli na tym etapie kandydat nie posiada jeszcze dyplomu, może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu najpóźniej na pierwszym zjeździe.
Dokumenty wymagane do wpisu na studia
  • ankieta osobowa (pobrana z konta IRK, zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”, odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki”)

Wpis na studia

Studia zostaną uruchomione po zakwalifikowaniu co najmniej minimalnej liczby uczestników.

Wpis na studia odbywa się korespondencyjnie. Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu do przyjęcia kandydat przygotowuje do wpisu na studia dokumenty, które przesyła elektronicznie we wskazanym w harmonogramie terminie na adres e-mail: renata.pinkowska@uj.edu.pl

Warunkiem przyjęcia na studia jest zawarcie z uczelnią umowy o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (ze wzorem umowy można się zapoznać wcześniej na stronie: umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe) oraz wniesienie opłaty za pierwszy semestr studiów.

Kandydaci na pierwszym zjeździe przedstawiają oryginały dokumentów wczytywanych do systemu IRK na wszystkich etapach rekrutacji (do wglądu). 

Terminy zajęć

Zajęcia będą odbywały się w formie dwudniowych (piątkowo-sobotnich) sesji w wymiarze określonym w harmonogramie studiów.

piątek 16:00–20:15

sobota 9:30–18:00.

Kontakt

  Katedra Edytorstwa i Nauk Pomocniczych Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane ze studiami: wymagane dokumenty, wpis na studia, program studiów, opłaty za studia itp.

sprawy związane z rekrutacją: system IRK
dyżur

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 10:00–14:00

sobota (w wybrane dni zjazdów) 9:00–12:00

poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 663 13 23

(+48) 12 663 26 60

(+48) 12 663 26 61

e-mail

renata.pinkowska@uj.edu.pl

rekrutacja@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres

ul. Gołębia 16, pok. 44

31-007 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)

30-060 Kraków