• zaloguj się
  • utwórz konto

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dentistry, Program in English

Szczegóły
Kod dentis_sjm_PC_en
Jednostka organizacyjna Wydział Lekarski
Kierunek studiów Dentistry, Program in English
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia jednolite magisterskie
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Minimalna liczba studentów 12
Limit miejsc 20
Czas trwania 5 lat (10 semestrów)
Wymagany dokument
  • matura lub dokument równoważny
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (28.02.2025 12:00 – 13.05.2025 13:00)

Najważniejsze informacje

opłata rekrutacyjna 100 zł

opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 16 000 EUR

II rok studiów: 16 000 EUR

III rok studiów: 16 000 EUR

IV rok studiów: 16 000 EUR

V rok studiów: 16 000 EUR

Łącznie: 80 000 EUR

Więcej informacji: opłaty.

zaświadczenie od lekarza medycyny pracy

wymagane

lista czynników szkodliwych

obowiązki związane z ochroną małoletnich

Informacje zostaną podane w późniejszym terminie.

statystyki z poprzednich lat

statystyki

Rekrutacja krok po kroku

Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku oraz z najczęściej zadawanymi pytaniami w sekcji FAQ.

Kto może podjąć studia?

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2023 z 29 maja 2024 roku.

Warunki formalne

Warunkami formalnym do ubiegania się o przyjęcie na studia są:

1. Posiadanie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego. 

Wymagane jest potwierdzenie ze szkoły średniej, że nauka odbywała się w języku angielskim, a jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w innym języku niż angielski poziom znajomości języka angielskiego musi być potwierdzony certyfikatami:  

  • IELTS – co najmniej 6,5 pkt;  
  • TOEFL iBT – co najmniej 87 pkt.  

Dla kandydatów z krajów skandynawskich brane są pod uwagę oceny z języka angielskiego uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły średniej. Minimalne oceny dla kandydatów z krajów skandynawskich:  

  • dla kandydatów z Norwegii – 4;  
  • dla kandydatów ze Szwecji – C (VG);  
  • dla kandydatów z Danii – 7.  

Jeżeli kandydat z kraju skandynawskiego nie posiada co najmniej wskazanej oceny z języka angielskiego, zobowiązany jest przedstawić ww. dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.

2. Posiadanie świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia.

3. Ukończenie w szkole średniej i/lub w trakcie kształcenia uzupełniającego kursów z przedmiotów: chemia oraz biologia lub fizyka, potwierdzone zaświadczeniem z oceną lub wykazane na świadectwie ukończenia szkoły średniej.

Dla kandydatów nieposiadających świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka dopuszcza się przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z wyżej wymienionych przedmiotów wraz z potwierdzeniem daty graduacji oraz uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej podpisane przez uprawnionego przedstawiciela szkoły.

Kryteria kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej jest wynik kwalifikacji, wyrażony liczbą z zakresu od 0 do 100, ustalony w oparciu o wynik pisemnego egzaminu wstępnego Reasoning and Critical Thinking in Premedical Sciences przeprowadzonego online w języku angielskim.

Opis egzaminu

Egzamin wstępny jest testem wielokrotnego wyboru z zakresu rozumowania i krytycznego myślenia. Ma na celu weryfikację umiejętności analityczne i zdolność rozwiązywania problemów na bazie dostępnych informacji, wiedzy ogólnej i podstaw medycyny. Wiedza z biologii, chemii, matematyki lub logiki oraz etyki jest weryfikowana w zadaniach opartych na analizie tekstów i danych źródłowych.

Egzamin wstępny składa się ze 100 pytań wielokrotnego wyboru. Każde pytanie ma 5 odpowiedzi, ale tylko jedna jest poprawna (z wyjątkiem pytań typu prawda/fałsz, gdzie należy wybrać prawidłowe stwierdzenie). Czas trwania egzaminu to 180 minut.

Szczegółowy zakres egzaminu znajduje się na stronie: Examination Material Scope.

Termin egzaminu

  • 1 czerwca 2025 roku godz. 13:00 (według strefy czasowej CEST)

Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego

Podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydat zobowiązany jest do wypełnienia formularza zawierającego deklarację udziału w egzaminie wstępnym (online) oraz pytania o:

  • miejsce urodzenia,
  • Social Security Number (dotyczy wyłącznie kandydatów ubiegających się o pożyczkę prywatną w Stanach Zjednoczonych),
  • źródło finansowania studiów,
  • źródło informacji na temat studiów w Szkole Medycznej dla Obcokrajowców UJ.

Kandydat wypełnia również oświadczenia o warunkach finansowania oraz o konieczności posiadania odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.

Ponadto kandydaci wczytują do systemu IRK skany:

  • świadectwa ukończenia szkoły średniej lub kształcenia uzupełniającego zawierającego oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka; 
  • zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z chemii oraz biologii lub fizyki (Uwaga: Tylko jeśli kandydat nie posiada jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej. W takim wypadku kandydat wskazuje datę uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej oraz zobowiązuje się do przedstawienia go w oryginale w terminie wpisu); 
  • dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego (Tylko jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski). 

Dokumenty powinny być wydane w języku polskim lub angielskim albo zawierać dołączone poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski. W każdym polu można wczytać tylko jeden plik. Jeśli dany dokument składa się z więcej niż jednego pliku, musisz je najpierw scalić. Pliki powinny być w formacie .pdf lub .jpg.

Uwaga! Wczytanie dokumentów nie jest jednoznaczne z ich akceptacją – regularnie sprawdzaj informacje pojawiające się w zakładce „Wiadomości”.

Harmonogram rekrutacji

Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.

Wpis na studia

Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).

Sprawdź informacje na temat:

Wpis jest możliwy korespondencyjnie (mailowo), wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie.

Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego.

Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego, w terminie do 26 września 2025 r., musisz przedstawić w sekretariacie studiów oryginały wszystkich dokumentów do wglądu.

Lista wymaganych dokumentów

Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:

  • ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem; 
  • formularz „Dodatkowe dane”; 
  • pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik; 
  • oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat;
  • oświadczenie do wpisu korespondencyjnego – jeśli dokonujesz wpisu korespondencyjnie. 

Obowiązkowo należy również przedstawić:

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
  • oryginał świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia w Rzeczypospolitej Polskiej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia;
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego, jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski;
  • dokumenty przesyłane elektronicznie na etapie dokonywania zgłoszenia;
  • poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski (nie dotyczy matury IB).

Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:

Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy dostarczyć po wpisie w terminie wskazanym w harmonogramie – skierowanie na badania otrzymasz podczas wpisu.

Więcej informacji: wymagane dokumenty.

Finansowanie studiów

Studia są płatne dla wszystkich kandydatów, niezależnie od posiadanych uprawnień. Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.

Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie:opłaty.

Kontakt

 

Wydział Lekarski

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane ze studiami: rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty, program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z rekrutacją: system IRK, proces rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne itp.
dyżur poniedziałek–piątek 8:00–14:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 422 80 42

(+48) 12 663 26 62

(+48) 12 663 26 63

e-mail

smeoffice@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres

ul. św. Łazarza 16

31-530 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)

30-060 Kraków