Kod | dentis_sjm_PC_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Lekarski |
Kierunek studiów | Dentistry, Program in English |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | jednolite magisterskie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 5 lat (10 semestrów) |
Wymagany dokument |
- Tura 1 (28.02.2025 12:00 – 13.05.2025 13:00)
Najważniejsze informacje
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 16 000 EUR II rok studiów: 16 000 EUR III rok studiów: 16 000 EUR IV rok studiów: 16 000 EUR V rok studiów: 16 000 EUR Łącznie: 80 000 EUR Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy |
wymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich |
Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
statystyki z poprzednich lat |
Rekrutacja krok po kroku
Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku oraz z najczęściej zadawanymi pytaniami w sekcji FAQ.
Kto może podjąć studia?
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2023 z 29 maja 2024 roku.
Warunki formalne
Warunkami formalnym do ubiegania się o przyjęcie na studia są:
1. Posiadanie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego.
Wymagane jest potwierdzenie ze szkoły średniej, że nauka odbywała się w języku angielskim, a jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w innym języku niż angielski poziom znajomości języka angielskiego musi być potwierdzony certyfikatami:
- IELTS – co najmniej 6,5 pkt;
- TOEFL iBT – co najmniej 87 pkt.
Dla kandydatów z krajów skandynawskich brane są pod uwagę oceny z języka angielskiego uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły średniej. Minimalne oceny dla kandydatów z krajów skandynawskich:
- dla kandydatów z Norwegii – 4;
- dla kandydatów ze Szwecji – C (VG);
- dla kandydatów z Danii – 7.
Jeżeli kandydat z kraju skandynawskiego nie posiada co najmniej wskazanej oceny z języka angielskiego, zobowiązany jest przedstawić ww. dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.
2. Posiadanie świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia.
3. Ukończenie w szkole średniej i/lub w trakcie kształcenia uzupełniającego kursów z przedmiotów: chemia oraz biologia lub fizyka, potwierdzone zaświadczeniem z oceną lub wykazane na świadectwie ukończenia szkoły średniej.
Dla kandydatów nieposiadających świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka dopuszcza się przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z wyżej wymienionych przedmiotów wraz z potwierdzeniem daty graduacji oraz uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej podpisane przez uprawnionego przedstawiciela szkoły.
Kryteria kwalifikacji
Podstawą ustalenia listy rankingowej jest wynik kwalifikacji, wyrażony liczbą z zakresu od 0 do 100, ustalony w oparciu o wynik pisemnego egzaminu wstępnego Reasoning and Critical Thinking in Premedical Sciences przeprowadzonego online w języku angielskim.
Opis egzaminu
Egzamin wstępny jest testem wielokrotnego wyboru z zakresu rozumowania i krytycznego myślenia. Ma na celu weryfikację umiejętności analityczne i zdolność rozwiązywania problemów na bazie dostępnych informacji, wiedzy ogólnej i podstaw medycyny. Wiedza z biologii, chemii, matematyki lub logiki oraz etyki jest weryfikowana w zadaniach opartych na analizie tekstów i danych źródłowych.
Egzamin wstępny składa się ze 100 pytań wielokrotnego wyboru. Każde pytanie ma 5 odpowiedzi, ale tylko jedna jest poprawna (z wyjątkiem pytań typu prawda/fałsz, gdzie należy wybrać prawidłowe stwierdzenie). Czas trwania egzaminu to 180 minut.
Szczegółowy zakres egzaminu znajduje się na stronie: Examination Material Scope.
Termin egzaminu
- 1 czerwca 2025 roku godz. 13:00 (według strefy czasowej CEST)
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydat zobowiązany jest do wypełnienia formularza zawierającego deklarację udziału w egzaminie wstępnym (online) oraz pytania o:
- miejsce urodzenia,
- Social Security Number (dotyczy wyłącznie kandydatów ubiegających się o pożyczkę prywatną w Stanach Zjednoczonych),
- źródło finansowania studiów,
- źródło informacji na temat studiów w Szkole Medycznej dla Obcokrajowców UJ.
Kandydat wypełnia również oświadczenia o warunkach finansowania oraz o konieczności posiadania odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.
Ponadto kandydaci wczytują do systemu IRK skany:
- świadectwa ukończenia szkoły średniej lub kształcenia uzupełniającego zawierającego oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka;
- zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z chemii oraz biologii lub fizyki (Uwaga: Tylko jeśli kandydat nie posiada jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej. W takim wypadku kandydat wskazuje datę uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej oraz zobowiązuje się do przedstawienia go w oryginale w terminie wpisu);
- dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego (Tylko jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski).
Dokumenty powinny być wydane w języku polskim lub angielskim albo zawierać dołączone poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski. W każdym polu można wczytać tylko jeden plik. Jeśli dany dokument składa się z więcej niż jednego pliku, musisz je najpierw scalić. Pliki powinny być w formacie .pdf lub .jpg.
Uwaga! Wczytanie dokumentów nie jest jednoznaczne z ich akceptacją – regularnie sprawdzaj informacje pojawiające się w zakładce „Wiadomości”.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Wpis na studia
Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).
Sprawdź informacje na temat:
- udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney;
- wpisów osób niepełnoletnich: https://welcome.uj.edu.pl/admission/minor-candidates.
Wpis jest możliwy korespondencyjnie (mailowo), wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie.
Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego, w terminie do 26 września 2025 r., musisz przedstawić w sekretariacie studiów oryginały wszystkich dokumentów do wglądu.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
- formularz „Dodatkowe dane”;
- pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik;
- oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat;
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego – jeśli dokonujesz wpisu korespondencyjnie.
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
- oryginał świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia w Rzeczypospolitej Polskiej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia;
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego, jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski;
- dokumenty przesyłane elektronicznie na etapie dokonywania zgłoszenia;
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski (nie dotyczy matury IB).
Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:
- świadectwo zdrowia;
- świadectwo szczepień;
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego;
- apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską (nie dotyczy matury EB oraz IB) – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
- decyzja kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego (jeśli jest wymagana). Więcej informacji: decyzja kuratora oświaty.
Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy dostarczyć po wpisie w terminie wskazanym w harmonogramie – skierowanie na badania otrzymasz podczas wpisu.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich kandydatów, niezależnie od posiadanych uprawnień. Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Lekarski Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane ze studiami: rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty, program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z rekrutacją: system IRK, proces rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne itp. |
dyżur | poniedziałek–piątek 8:00–14:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 422 80 42 |
(+48) 12 663 26 62 (+48) 12 663 26 63 |
smeoffice@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. św. Łazarza 16 31-530 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) 30-060 Kraków |