• zaloguj się
  • utwórz konto

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

kierunek lekarsko-dentystyczny, program w języku angielskim

Szczegóły
Kod dentis_sjm_PC_en
Jednostka organizacyjna Wydział Lekarski
Kierunek studiów kierunek lekarsko-dentystyczny, program w języku angielskim
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia jednolite magisterskie
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Minimalna liczba studentów 12
Limit miejsc 20
Czas trwania 5 lat (10 semestrów)
Wymagany dokument
  • matura lub dokument równoważny
Tura 1 (28.02.2025 12:24 – 13.05.2025 13:00)

Najważniejsze informacje

opłata rekrutacyjna 100 zł

opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 16 000 EUR

II rok studiów: 16 000 EUR

III rok studiów: 16 000 EUR

IV rok studiów: 16 000 EUR

V rok studiów: 16 000 EUR

Łącznie: 80 000 EUR

Więcej informacji: opłaty.

zaświadczenie od lekarza medycyny pracy

wymagane

lista czynników szkodliwych

obowiązki związane z ochroną małoletnich

W programie studiów przewidziane są obowiązkowe zajęcia, które wiążą się z kontaktem z osobami małoletnimi. W związku z tym konieczne jest dopełnienie obowiązków, o których mowa w art. 21 ust. 2-8 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. 

 

Więcej informacji: ochrona małoletnich

statystyki z poprzednich lat

statystyki

Rekrutacja krok po kroku

Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku oraz z najczęściej zadawanymi pytaniami w sekcji FAQ.

Kto może podjąć studia?

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2023 z 29 maja 2024 roku.

Warunki formalne

Warunkami formalnym do ubiegania się o przyjęcie na studia są:

1. Posiadanie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego. 

Wymagane jest potwierdzenie ze szkoły średniej, że nauka odbywała się w języku angielskim, a jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w innym języku niż angielski poziom znajomości języka angielskiego musi być potwierdzony certyfikatami:  

  • IELTS – co najmniej 6,5 pkt;  
  • TOEFL iBT – co najmniej 87 pkt.  

Dla kandydatów z krajów skandynawskich brane są pod uwagę oceny z języka angielskiego uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły średniej. Minimalne oceny dla kandydatów z krajów skandynawskich:  

  • dla kandydatów z Norwegii – 4;  
  • dla kandydatów ze Szwecji – C (VG);  
  • dla kandydatów z Danii – 7.  

Jeżeli kandydat z kraju skandynawskiego nie posiada co najmniej wskazanej oceny z języka angielskiego, zobowiązany jest przedstawić ww. dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.

2. Posiadanie świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia.

3. Ukończenie w szkole średniej i/lub w trakcie kształcenia uzupełniającego kursów z przedmiotów: chemia oraz biologia lub fizyka, potwierdzone zaświadczeniem z oceną lub wykazane na świadectwie ukończenia szkoły średniej.

Dla kandydatów nieposiadających świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka dopuszcza się przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z wyżej wymienionych przedmiotów wraz z potwierdzeniem daty graduacji oraz uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej podpisane przez uprawnionego przedstawiciela szkoły.

Kryteria kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej jest wynik kwalifikacji, wyrażony liczbą z zakresu od 0 do 100, ustalony w oparciu o wynik pisemnego egzaminu wstępnego Reasoning and Critical Thinking in Premedical Sciences przeprowadzonego online w języku angielskim.

Opis egzaminu

Egzamin wstępny jest testem wielokrotnego wyboru z zakresu rozumowania i krytycznego myślenia. Ma na celu weryfikację umiejętności analityczne i zdolność rozwiązywania problemów na bazie dostępnych informacji, wiedzy ogólnej i podstaw medycyny. Wiedza z biologii, chemii, matematyki lub logiki oraz etyki jest weryfikowana w zadaniach opartych na analizie tekstów i danych źródłowych.

Egzamin wstępny składa się ze 100 pytań wielokrotnego wyboru. Każde pytanie ma 5 odpowiedzi, ale tylko jedna jest poprawna (z wyjątkiem pytań typu prawda/fałsz, gdzie należy wybrać prawidłowe stwierdzenie). Czas trwania egzaminu to 180 minut.

Szczegółowy zakres egzaminu znajduje się na stronie: Examination Material Scope.

Termin egzaminu

  • 1 czerwca 2025 roku godz. 13:00 (według strefy czasowej CEST)

Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego

Podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydat zobowiązany jest do wypełnienia formularza zawierającego deklarację udziału w egzaminie wstępnym (online) oraz pytania o:

  • miejsce urodzenia,
  • Social Security Number (dotyczy wyłącznie kandydatów ubiegających się o pożyczkę prywatną w Stanach Zjednoczonych),
  • źródło finansowania studiów,
  • źródło informacji na temat studiów w Szkole Medycznej dla Obcokrajowców UJ.

Kandydat wypełnia również oświadczenia o warunkach finansowania oraz o konieczności posiadania odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.

Ponadto kandydaci wczytują do systemu IRK skany:

  • świadectwa ukończenia szkoły średniej lub kształcenia uzupełniającego zawierającego oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka; 
  • zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z chemii oraz biologii lub fizyki (Uwaga: Tylko jeśli kandydat nie posiada jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej. W takim wypadku kandydat wskazuje datę uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej oraz zobowiązuje się do przedstawienia go w oryginale w terminie wpisu); 
  • dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego (Tylko jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski). 

Dokumenty powinny być wydane w języku polskim lub angielskim albo zawierać dołączone poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski. W każdym polu można wczytać tylko jeden plik. Jeśli dany dokument składa się z więcej niż jednego pliku, musisz je najpierw scalić. Pliki powinny być w formacie .pdf lub .jpg.

Uwaga! Wczytanie dokumentów nie jest jednoznaczne z ich akceptacją – regularnie sprawdzaj informacje pojawiające się w zakładce „Wiadomości”.

Harmonogram rekrutacji

Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.

Wpis na studia

Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).

Sprawdź informacje na temat:

Wpis jest możliwy korespondencyjnie (mailowo), wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie.

Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego.

Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego, w terminie do 26 września 2025 r., musisz przedstawić w sekretariacie studiów oryginały wszystkich dokumentów do wglądu.

Lista wymaganych dokumentów

Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:

  • ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem; 
  • formularz „Dodatkowe dane”; 
  • pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik; 
  • oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat;
  • oświadczenie do wpisu korespondencyjnego – jeśli dokonujesz wpisu korespondencyjnie. 

Obowiązkowo należy również przedstawić:

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
  • oryginał świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia w Rzeczypospolitej Polskiej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia;
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego, jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski;
  • dokumenty przesyłane elektronicznie na etapie dokonywania zgłoszenia;
  • poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski (nie dotyczy matury IB).

Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:

Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy dostarczyć po wpisie w terminie wskazanym w harmonogramie – skierowanie na badania otrzymasz podczas wpisu.

Więcej informacji: wymagane dokumenty.

Finansowanie studiów

Studia są płatne dla wszystkich kandydatów, niezależnie od posiadanych uprawnień. Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.

Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie:opłaty.

Kontakt

 

Wydział Lekarski

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane ze studiami: rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty, program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z rekrutacją: system IRK, proces rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne itp.
dyżur poniedziałek–piątek 8:00–14:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 422 80 42

(+48) 12 663 26 62

(+48) 12 663 26 63

e-mail

smeoffice@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres

ul. św. Łazarza 16

31-530 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)

30-060 Kraków