• zaloguj się
  • utwórz konto

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

DDS – Doctor of Dental Surgery program in English

Szczegóły
Kod doctor.dent.surg_sjm_PC_en
Jednostka organizacyjna Wydział Lekarski
Kierunek studiów DDS – Doctor of Dental Surgery program in English
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia jednolite magisterskie
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Minimalna liczba studentów 12
Limit miejsc 20
Czas trwania 5 lat (10 semestrów)
Wymagany dokument
  • matura lub dokument równoważny
Tura 1 (28.02.2024 12:00 – 08.05.2024 13:00)

O studiach

UWAGA! W związku z tym, że w programie tych studiów przewidziane są zajęcia, w ramach których studenci mają kontakt z osobami małoletnimi i w związku ze zmianą ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich warunkiem dopuszczenia do udziału w ww. zajęciach jest wykonanie przez studenta obowiązków, o których mowa w art. 21 ust. 2-8 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnymi i ochronie małoletnich.

informacje o studiach studia.uj.edu.pl
progi i statystyki z poprzednich lat statystyki
opłata rekrutacyjna 100 zł

opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 14 000 EUR

II rok studiów: 14 000 EUR

III rok studiów: 15 500 EUR

IV rok studiów: 16 000 EUR

V rok studiów: 16 000 EUR

Łącznie: 75 500 EUR

Więcej informacji: opłaty.

czynniki szkodliwe występujące w trakcie odbywania studiów

lista występujących czynników szkodliwych

Przydatne informacje

Kto może podjąć studia?

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 46/V/2023 z 31 maja 2023 roku.

Warunkiem formalnym do ubiegania się o przyjęcie na studia są:

  1. w przypadku kandydatów, których nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski, znajomość języka angielskiego na umożliwiającym odbywanie studiów poziomie CEFR B2, która musi być potwierdzona certyfikatem:
    • IELTS – co najmniej 6,5 pkt.,
    • TOEFL iBT – co najmniej 87 pkt. i co najmniej 3,5 pkt. z pracy pisemnej TWE,
    • TOEFL PBT – co najmniej 543 pkt. z testu (w systemie komputerowym co najmniej 180 pkt.).
    Dla kandydatów z krajów skandynawskich brane są pod uwagę oceny z języka angielskiego uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły średniej. Minimalne oceny dla kandydatów z poszczególnych państw:
    • Norwegia – 4,
    • Szwecja – C (VG),
    • Dania – 7.
    Jeżeli kandydat z kraju skandynawskiego nie posiada co najmniej wskazanej oceny z języka angielskiego, zobowiązany jest przedstawić ww. dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.
  2. Posiadanie świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego, lub dyplomu ukończenia szkoły średniej, który w kraju jego uzyskania pozwala na przyjęcie kandydata na studia.
  3. Ukończenie w szkole średniej i/lub w trakcie kształcenia uzupełniającego kursów z przedmiotów: chemia oraz biologia lub fizyka, potwierdzone zaświadczeniem z oceną lub wykazane na świadectwie ukończenia szkoły średniej.
  4. W przypadku kandydatów nieposiadających świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub z kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów chemia oraz biologia lub fizyka, dopuszcza się przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego oceny przewidywane lub śródroczne z wyżej wymienionych przedmiotów wraz z potwierdzeniem daty graduacji oraz uzyskania świadectwa ukończenia szkoły średniej podpisane przez uprawnionego przedstawiciela szkoły. 

Sposób obliczenia wyniku rekrutacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej jest wynik kwalifikacji, wyrażony liczbą z zakresu od 0 do 100, ustalony w oparciu o wynik pisemnego egzaminu wstępnego Reasoning and Critical Thinking in Pre-medical Sciences przeprowadzonego w trybie online w języku angielskim.

Opis egzaminu

Egzamin prowadzony jest w formie pisemnej w całości w języku angielskim i obejmuje zagadnienia z grup tematycznych Biology, Organic Chemistry, General Chemistry, Logic.
Egzamin wstępny składa się ze 100 pytań wielokrotnego wyboru. Każde pytanie ma 5 odpowiedzi, ale tylko jedna jest poprawna (z wyjątkiem pytań typu prawda/fałsz, gdzie należy wybrać prawidłowe stwierdzenie). Czas trwania egzaminu to 180 minut

Więcej informacji na temat egzaminu znajduje się w angielskiej wersji strony. Szczegółowy zakres egzaminu znajduje się na stronie: Examination Material Scope. 

Termin egzaminu

  • 9 czerwca 2024 roku godz. 13:00 (według strefy czasowej CEST)

Wymagane dokumenty 

Dokumenty wymagane do zakwalifikowania do udziału w egzaminie 

Podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego w systemie, kandydaci zobowiązani są do wgrania:

  • skanu świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów biologia lub fizyka oraz chemia
  • skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego, jeśli nauka w ich szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski,
  • w przypadku braku świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ze szkoły średniej, lub z kształcenia uzupełniającego, na którym znajdują się oceny z przedmiotów biologia lub fizyka oraz chemia - dokument ze szkoły średniej z informacją zawierającą predicted grades z wymienionych przedmiotów (biologia lub fizyka oraz chemia) wraz z podaniem terminu, kiedy świadectwo będzie dostępne (musi być przedstawione przez kandydata przy wpisie)

Dokumenty powinny być wydane w języku polskim lub angielskim albo zawierać dołączone poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski. 

Dokumenty wymagane do wpisu na studia

dokumenty, które należy pobrać z konta IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne” odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki”) 

  • ankieta osobowa
  • formularz „dodatkowe dane”
  • oświadczenie do wpisu korespondencyjnego (jeżeli wpis dokonywany jest korespondencyjnie)
  • oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów (jeśli podczas wpisu na studia kandydat nie ma ukończonego 18. roku życia)
  • pełnomocnictwo (jeśli wpisu na dokonuje osobiście pełnomocnik)

dokumenty, których kopie należy dostarczyć wraz z oryginałami do wglądu

UWAGA! Zapoznaj się z listą wymaganych dokumentów i przygotuj je wcześniej, gdyż ich zgromadzenie może potrwać dłużej niż czas przeznaczony na wpis na studia.

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela Unii Europejskiej (nie sporządza się kopii)
  • świadectwo dojrzałości lub świadectwo maturalne, lub dyplom ukończenia szkoły średniej uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Rzeczypospolitej Polskiej, które w kraju uzyskania pozwalają na przyjęcie kandydata na studia
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego, jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku innym niż angielski
  • dokumenty przesyłane elektronicznie na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego
  • poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż powyżej wymienione (nie dotyczy matury EB i IB)

Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:

  • decyzja kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego (jeśli wymagana); więcej informacji: decyzja kuratora oświaty
  • apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską (nie dotyczy matury EB oraz IB)
  • dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego

Dokumenty wymagane po wpisie na studia

  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów

UWAGA! Skierowanie na badania wydawane jest w sekretariacie studiów po pomyślnym dokonaniu wpisu. Nie należy wykonywać badań lekarskich bez otrzymania skierowania, tj. przed wpisem na studia. 

Więcej informacji: wymagane dokumenty.   

Finansowanie studiów

Studia są płatne dla wszystkich kandydatów, wysokość opłaty znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.

Więcej informacji: finansowanie studiów.

Kontakt

 

Wydział Lekarski

Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców

Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane ze studiami:rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty, program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z rekrutacją: system IRK, proces rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne itp. 
dyżur poniedziałek–piątek 8:00–14:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 422 80 42

(+48) 12 663 26 62

(+48) 12 663 26 63

e-mail

smeoffice@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres

ul. św. Łazarza 16

31-530 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)

30-060 Kraków