Kod | n.huma_hist_sd_PC |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
Dziedzina/dyscyplina naukowa | historia |
Poziom kształcenia | szkoła doktorska |
Limit miejsc | 3 |
O programie doktorskim
www | human.phd.uj.edu.pl |
program doktorski | strona programu doktorskiego |
dziedzina | nauki humanistyczne |
dyscyplina | historia |
Zasady rekrutacji
Informacje na temat:
- szczegółowych warunków organizacji konkursu (w tym kryteriów oceny zgłoszeń),
- harmonogramu konkursu,
- dokumentów wymaganych w rekrutacji i sposobu ich składania
znajdują się na stronie Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych: https://human.phd.uj.edu.pl/rekrutacja.
Zasady rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych zostały określone w uchwale nr 63/VI/2024 Senatu UJ z 26 czerwca 2024 roku.
Formularz zapisu w systemie IRK
Po kliknięciu przycisku „Zapisz się” Kandydat wypełnia formularz zgłoszenia rekrutacyjnego.
Formularz rekrutacyjny
W zakładce „Formularz rekrutacyjny” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- wskazuje język postępowania (wyłącznie: język polski lub język angielski),
- wskazuje fundatora stypendium (jeśli posiada zewnętrzne finansowanie opisuje szczegóły),
- wskazuje, które z uwzględnianych w kryteriach osiągnięć posiada,
- uzupełnia informację o publikacjach, które ukazały się do dnia składania zgłoszenia.
W zakładce „Formularz rekrutacyjny” Kandydat wczytuje następujące pliki:
- szczegółowe uzasadnienie wyboru jednostki (Wydziału, Instytutu, Katedry), w której ma być realizowany projekt wraz z oświadczeniem samodzielnego pracownika naukowego o objęciu Kandydata opieką naukową oraz wsparciem w znalezieniu promotora (na formularzu pobranym ze strony Szkoły),
- potwierdzenia osiągnięć.
Dodatkowe informacje o wykształceniu
W zakładce „Dodatkowe informacje o wykształceniu” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
1. wskazuje, jaka jest jego sytuacja jeśli chodzi o posiadanie tytułu magistra/doktora;
Ponadto:
Kandydat, który posiada już tytuł magistra (jest po obronie pracy magisterskiej):
- podaje tytuł, promotora/promotorów i wprowadza abstrakt pracy magisterskiej oraz wskazuje uniwerystet/jednostkę, gdzie uzyskał tytuł magistra.
Kandydat, który nie posiada jeszcze tytułu magistra, ale będzie go posiadać w terminie wpisu do Szkoły:
- podaje tytuł, promotora/promotorów i wprowadza abstrakt pracy magisterskiej oraz wskazuje uniwersytet/jednostkę, gdzie uzyskał tytuł magistra,
- wczytuje skan zaświadczenia o przewidywanym terminie obrony (podpisanego przez promotora i poświadczonego przez jednostkę prowadzącą studia).
Kandydat, który nie posiada jeszcze tytułu magistra i nie będzie go posiadać w terminie wpisu do Szkoły, ale poda dane kontaktowe pracowników naukowych, którzy mogą wystawić opinie na temat wysokiej jakości prowadzonych przez Kandydata badań naukowych:
- podaje nazwiska czterech samodzielnych pracowników naukowych (niekoniecznie z UJ), którzy przygotują na potrzeby procesu oceny rekomendacje. Wskazane jest, by co najmniej jedna osoba była spoza ośrodka, w którym Kandydat studiował. Dane pracowników naukowych należy podać w formie: imię, nazwisko, stopień/tytuł naukowy, afiliacja, adres e-mail.
Kandydat, który nie posiada tytułu magistra i nie będzie go posiadać w terminie wpisu do Szkoły, ale przedstawi zaświadczenie o byciu beneficjentem programów MNiSW:
- wczytuje skan zaświadczenia o byciu beneficjentem programów MNiSW „Diamentowy Grant” albo „Perły nauki”.
Kandydat, który posiada stopień doktora:
- podaje informację o tytule rozprawy, roku obrony, uczelni, promotorze.
2. podaje informacje o ukończonych kierunkach studiów;
3. wskazuje, jaka jest jego sytuacja jeśli chodzi o posiadanie już statusu doktoranta;
Ponadto:
Kandydat, który jest lub był doktorantem w SDNH lub w innej szkole doktorskiej:
- podaje informacje o dotychczasowym kształceniu doktoranckim – rok rozpoczęcia (i ewentualnego zakończenia) kształcenia, tytuł projektu, imię i nazwisko promotora, datę wyznaczenia promotora,
- wczytuje plik z Indywidualnym Planem Badawczym.
Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski
W zakładce „Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- tytuł projektu badawczego,
- tytuł jednoautorskiego tekstu będącego świadectwem kompetencji badawczych Kandydata.
W zakładce „Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski” Kandydat wczytuje następujący plik:
- projekt planu badawczego oraz jednoautorski tekst będący świadectwem kompetencji badawczych Kandydata (na formularzu pobranym ze strony Szkoły, jako jeden plik PDF).
Dyplom
W zakładce „Dyplom” Kandydat może wczytać skan dyplomu ukończenia studiów II stopnia (jeśli go posiada).
List rekomendacyjny
W zakładce „List rekomendacyjny” Kandydat podaje adres e-mail osoby, która będzie autorem/autorką listu. Kandydat może to zrobić najpóźniej do 6 czerwca 2025 r., do godz. 23:59.
Autorem listu rekomendacyjnego musi być pracownik naukowy, co najmniej ze stopniem doktora, zatrudniony w uniwersytecie bądź instytucji naukowej (np. PAN) i niebędący z kandydatem w konflikcie interesów, konflikcie o charakterze więzów rodzinnych lub osobistych.
Po dokonaniu zgłoszenia przez Kandydata na wskazany adres e-mail system IRK wysyła wiadomość e-mail z linkiem do wypełnienia formularza listu rekomendacyjnego w systemie IRK. Autor listu musi uzupełnić i zapisać formularz przed upływem terminu wskazanego w harmonogramie rekrutacji.
List rekomendacyjny uzupełniany jest przez autora w polach w przygotowanym w systemie formularzu (nie jest wczytywany jako skan). Wskazany przez Kandydata pracownik naukowy ma czas na uzupełnienie listu rekomendacyjnego do 9 czerwca 2025 r., do godz. 23:59.
Kandydat nie widzi treści listu rekomendacyjnego, ale w swoim koncie IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) może sprawdzić, czy został on uzupełniony przez wskazanego pracownika naukowego. Przy uzupełnionym liście rekomendacyjnymi będzie się znajdował symbol akceptacji (zielony haczyk), a dopóki rekomendacja nie zostanie udzielona – czerwony krzyżyk.
Potwierdzenie zgłoszenia
Nie ma konieczności potwierdzania zgłoszenia. W procesie rekrutacji uwzględniane będą zgłoszenia, dla których dokumentacja będzie kompletna.
Kontakt
Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
|
dyżur |
poniedziałek–czwartek: 10:00–14:00 |
telefon |
+48 12 663 38 86 |
sdnh@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Rynek Główny 34, piętro II, pok. 6 |