Kod | n.huma_inte.mied.prog.dokt_sd_PC |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
Poziom kształcenia | szkoła doktorska |
Limit miejsc | 2 |
- Tura 1 (14.03.2024 12:00 – 12.06.2024 23:59)
O programie doktorskim
www | human.phd.uj.edu.pl |
program doktorski | strona programu doktorskiego |
Ważne! Rekrutacja na te studia prowadzona jest wyłącznie w języku angielskim; dotyczy to zarówno składanych dokumentów, jak i przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej.
Uwaga: Rekrutacja do programu interdyscyplinarnego i międzydziedzinowego na rok 2024/2025 odbywa się wyłącznie ze wskazaniem programu Una-Her-Doc.
Zasady rekrutacji
Informacje na temat:
- szczegółowych warunków organizacji naboru (w tym kryteriów oceny aplikacji),
- harmonogramu naboru,
- dokumentów wymaganych w rekrutacji i sposobu ich składania
znajdują się na stronie Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych: https://human.phd.uj.edu.pl/rekrutacja.
Zasady rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych zostały określone w uchwale nr 54/VI/2023 Senatu UJ z 28 czerwca 2023 roku..
Formularz zapisu w systemie IRK
Po kliknięciu przycisku „Zapisz się” Kandydat wypełnia formularz zgłoszenia rekrutacyjnego.
Formularz rekrutacyjny
W zakładce „Formularz rekrutacyjny – program interdyscyplinarny” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- wskazuje, które z uwzględnianych osiągnięć posiada,
- uzupełnia informację o publikacjach, które ukazały się do dnia składania zgłoszenia.
W zakładce „Formularz rekrutacyjny – program interdyscyplinarny” Kandydat wczytuje następujące pliki:
- szczegółowe uzasadnienie wyboru jednostki (Wydziału, Instytutu, Katedry), w której ma być realizowany projekt wraz z oświadczeniem samodzielnego pracownika naukowego o objęciu Kandydata opieką naukową oraz wsparciem w znalezieniu promotora (na formularzu pobranym ze strony Szkoły),
- potwierdzenia osiągnięć.
Formularz Una-Her-Doc
W zakładce „Una-Her-Doc” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- poziom znajomości języka angielskiego,
- list motywacyjny,
- życiorys (CV) ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć naukowych,
- informacje o publikacjach z dziedziny studiów nad dziedzictwem (heritage studies) albo pokrewnych obszarów,
- informacje o doświadczeniu pozaakademickim, zwłaszcza w dziedzinie dziedzictwa,
W zakładce „Una-Her-Doc” Kandydat wczytuje następujące pliki:
- certyfikat znajomości języka angielskiego (jeśli angielski nie jest językiem ojczystym Kandydata),
- opis międzynarodowego doświadczenia,
- certyfikat językowy uniwerystetu będącego partnerem Una Europa.
Dodatkowe informacje o wykształceniu
W zakładce „Dodatkowe informacje o wykształceniu” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- wskazuje, jaka jest jego sytuacja jeśli chodzi o posiadanie tytułu magistra,
- abstrakt (przygotowywanej) pracy magisterskiej,
- podaje informacje o ukończonych kierunkach studiów,
- podaje informację o uzyskanym stopniu doktora (jeśli posiada już stopień doktora),
- wskazuje, jaka jest jego sytuacja jeśli chodzi o posiadanie już statusu doktoranta,
- podaje informacje o kształceniu w innej szkole doktorskiej lub na studiach doktoranckich (jeśli jest aktualnie doktorantem),
- podaje informacje o realizowanym wcześniej projekcie doktorskim (jeśli jest aktualnie doktorantem).
Kandydat, który nie posiada jeszcze tytułu magistra, ale będzie go posiadać w terminie wpisu do Szkoły:
- wczytuje skan zaświadczenia o przewidywanym terminie obrony (podpisanego przez promotora i poświadczonego przez jednostkę prowadzącą studia).
Kandydat aplikujący na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy, czyli osoba nieposiadająca tytułu magistra, składająca zgłoszenie do Szkoły na podstawie wybitnych osiągnięć, w formularzu:
- wczytuje skan zaświadczenia o byciu beneficjentem programów MNiSW „Diamentowy Grant” albo „Perły nauki”, lub
- podaje nazwiska czterech samodzielnych pracowników naukowych (niekoniecznie z UJ), którzy przygotują na potrzeby procesu oceny rekomendacje. Wskazane jest, by co najmniej jedna osoba była spoza ośrodka, w którym Kandydat studiował. Dane pracowników naukowych należy podać w formie: imię, nazwisko, stopień/tytuł naukowy, afiliacja, adres e-mail.
Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski
W zakładce „Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski” Kandydat uzupełnia następujące informacje:
- tytuł projektu badawczego,
- tytuł jednoautorskiego tekstu będącego świadectwem kompetencji badawczych Kandydata.
W zakładce „Projekt planu badawczego oraz tekst jednoautorski” Kandydat wczytuje następujący plik:
- projekt planu badawczego oraz jednoautorski tekst będący świadectwem kompetencji badawczych Kandydata (na formularzu pobranym ze strony Szkoły, jako jeden plik PDF).
Dyplom
W zakładce „Dyplom” Kandydat może wczytać skan dyplomu ukończenia studiów II stopnia (jeśli go posiada).
List rekomendacyjny
W zakładce „List rekomendacyjny” Kandydat podaje adres e-mail osoby, która będzie autorem/autorką listu.
Na wskazany adres e-mail system IRK wysyła wiadomość e-mail z linkiem do wypełnienia formularza listu rekomendacyjnego w systemie IRK. Autor listu musi uzupełnić i zapisać formularz przed upłynięciem terminu wskazanego w harmonogramie rekrutacji.
List rekomendacyjny uzupełniany jest przez autora w polach w przygotowanym w systemie formularzu (nie jest wczytywany jako skan).
Potwierdzenie zgłoszenia
Nie ma konieczności potwierdzania zgłoszenia. W procesie rekrutacji uwzględniane będą zgłoszenia, dla których dokumentacja będzie kompletna.
Kontakt
Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
|
dyżur |
poniedziałek–czwartek: 10:00–14:00 |
telefon |
+48 12 663 38 86 |
sdnh@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Rynek Główny 34, piętro II, pok. 6 |