Kod | filolo.rumu_s1s_C |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filologiczny |
Kierunek studiów | filologia rumuńska |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 8 |
Limit miejsc | 5 |
Czas trwania | 3 lata (6 semestrów) |
Wymagany dokument |
- Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)
Najważniejsze informacje
informacje o studiach | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 9 500 zł II rok studiów: 8 600 zł III rok studiów: 8 600 zł Łącznie: 26 700 zł Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy |
niewymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich |
Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów |
niewymagany |
statystyki z poprzednich lat |
Rekrutacja krok po kroku
Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- maturę zagraniczną (dokument, który uprawnia do podjęcia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich w kraju, w którym został wydany),
- polską maturę (2005–2025),
- maturę międzynarodową International Baccalaureate,
- maturę europejską European Baccalaureate,
- polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005 roku).
Przyjęci kandydaci muszą posiadać dokument uprawniający do podjęcia studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany wyłącznie na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w języku polskim. Celem rozmowy jest ocena predyspozycji kandydata do podjęcia studiów, w tym znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1.
Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się zdalnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Kandydaci otrzymają szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości”. Informacje zostaną wysłane po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze, najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.
Rozmowy są prowadzone zdalnie (online) z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy egzaminator sprawdzi tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tura dodatkowa odbywa się wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą rozpoczynać się w kolejnych dniach po publikacji wyników. Na bieżąco sprawdzaj informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).
Sprawdź informacje na temat:
- udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney;
- wpisów osób niepełnoletnich: https://welcome.uj.edu.pl/admission/minor-candidates.
Informacje dotyczące formy wpisu (stacjonarnej lub korespondencyjnej) zostaną podane w późniejszym terminie.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
- pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik;
- oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat.
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
- dokument potwierdzający uprawnienie do podjęcia studiów: dokument matury zagranicznej, który uprawnia do podjęcia studiów w kraju wydania lub świadectwo polskiej matury (2005–2025) lub dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate, lub dyplom matury europejskiej European Baccalaureate, lub polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005);
- poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski (nie dotyczy matury IB);
- potwierdzenie uprawnień do podjęcia stacjonarnych studiów w języku polskim bez ponoszenia opłat za kształcenie (jeśli kandydat posiada);
- decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).
Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:
- apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską (nie dotyczy matury EB oraz IB) – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
- decyzja kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego (jeśli jest wymagana);
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.
Cudzoziemiec może studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie pod warunkiem, że spełnia jeden z warunków wymienionych na stronie oraz posiada dokument, który to potwierdza. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”.
Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Instytut Filologii Romańskiej | Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o | sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. | sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp. |
dyżur | poniedziałek–piątek 10:30–14:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon | (+48) 12 663 44 20 | (+48) 12 663 26 62 (+48) 12 663 26 63 |
anna.karwa@uj.edu.pl | welcome@uj.edu.pl | |
adres |
Al. Mickiewicza 9a, pok. 225 31-120 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) 30-060 Kraków |