• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie – dla cudzoziemców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

East European Studies: Languages and Discourses

Szczegóły
Kod east.euro.stud.lang.disc_s1s_C_en
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów East European Studies: Languages and Discourses
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Minimalna liczba studentów 10
Limit miejsc 15
Czas trwania 3 lata (6 semestrów)
Wymagany dokument
  • matura lub dokument równoważny
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)

Najważniejsze informacje

opis studiów studia.uj.edu.pl
opłata rekrutacyjna 100 zł
opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 18 000 zł

II rok studiów: 18 000 zł

III rok studiów: 18 000 zł

Łącznie: 54 000 zł

Więcej informacji: opłaty
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy niewymagane
obowiązki związane z ochroną małoletnich Informacje zostaną podane w późniejszym terminie.
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów niewymagany – znajomość języka angielskiego weryfikowana podczas rozmowy kwalifikacyjnej
statystyki z poprzednich lat statystyki

Rekrutacja krok po kroku

Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie rekrutacja krok po kroku.

Kto może podjąć studia?

Studia mogą podjąć osoby posiadające:

  • maturę zagraniczną (dokument, który uprawnia do podjęcia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich w kraju, w którym został wydany),
  • polską maturę (2005–2025),
  • dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate,
  • dyplom matury europejskiej European Baccalaureate,
  • polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005 roku).

Przyjęci kandydaci muszą posiadać dokument uprawniający do podjęcia studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.

Kryteria kwalifikacji

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.

Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:

nazwa elementu waga
rozmowa kwalifikacyjna 100%

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdza predyspozycje do podjęcia studiów oraz znajomość języka angielskiego. Rozmowa prowadzona jest w języku angielskim.

Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona zdalnie w terminie wskazanym wharmonogramie rekrutacji.

Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) są przekazywane kandydatom indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości” po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze oraz najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.

Rozmowy będą prowadzone z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.

Harmonogram rekrutacji

Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.

Tura dodatkowa uruchamiana jest wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.

Wpisy na studia

Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany” – zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).

Wpis jest możliwy korespondencyjnie, wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.

Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi w odpowiedzi na przesłaną wiadomość.

Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.

Zapoznaj się z informacjami na temat:

Lista wymaganych dokumentów

Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:

  • ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
  • oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat;
  • pełnomocnictwo – tyko jeśli wpisu dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego);
  • oświadczenie do wpisu korespondencyjnego.

Obowiązkowo należy również przedstawić:

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
  • dokument potwierdzający uprawnienie do podjęcia studiów: dokument matury zagranicznej, który uprawnia do podjęcia studiów w kraju wydania lub świadectwo polskiej matury (2005–2025), lub polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005), lub dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate, lub dyplom matury europejskiej European Baccalaureate;
  • poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski;
  • decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).

Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:

  • apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską (nie dotyczy matury EB oraz IB) – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
  • decyzja kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego (jeśli jest wymagana). Więcej informacji: decyzja kuratora oświaty;
  • dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.

Więcej informacji: wymagane dokumenty.

Dalsze informacje zostaną podane w późniejszym terminie.

Finansowanie studiów

Informacje o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.

Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat, mogą studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów. 

Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia.

Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.

Kontakt

  Wydział Filologiczny Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp.
dyżur poniedziałek–piątek: 8:00–15:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 663 25 10

(+48) 12 663 26 62
(+48) 12 663 26 63

e-mail

ifw@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres ul. Ingardena 3, pok. 15
30-060 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)
30-060 Kraków