Kod | earth.scie.chan.worl_s1s_C_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Geografii i Geologii |
Kierunek studiów | Earth Sciences in a Changing World |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 15 |
Limit miejsc | 40 |
Czas trwania | 3 lata (6 semestrów) |
Wymagany dokument |
- Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)
Kierunek studiów Earth Science in a Changing World otrzymał dofinansowanie w ramach projektu Key to the future – Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, którego celem jest dostosowanie programu kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji na potrzeby branż kluczowych.
W ramach programu studiów studenci będą mieli możliwość skorzystania z dodatkowych elementów kształcenia. W związku z tym kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia zobowiązani będą do wypełnienia dodatkowych formularzy w systemie IRK oraz:
• złożenia deklaracji uczestnictwa w projekcie;
• złożenia dodatkowej klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych;
• wykonania pre-testu w terminie wyznaczonym przez jednostkę prowadzącą studia.
Udział w studiach jest równoznaczny z akceptacją regulaminu projektu, dostępnego na stronie internetowej: Dokumentacja - Key to the future.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie internetowej: Key to the future.
Najważniejsze informacje
opis studiów | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 16 000 zł Łącznie: 48 000 zł Więcej informacji: opłaty |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy | niewymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich | Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów | niewymagany – znajomość języka angielskiego weryfikowana podczas rozmowy kwalifikacyjnej |
statystyki z poprzednich lat | statystyki |
Rekrutacja krok po kroku
Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie rekrutacja krok po kroku.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- maturę zagraniczną (dokument, który uprawnia do podjęcia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich w kraju, w którym został wydany),
- polską maturę (2005–2025),
- dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate,
- dyplom matury europejskiej European Baccalaureate,
- polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005 roku).
Przyjęci kandydaci muszą posiadać dokument uprawniający do podjęcia studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna sprawdza predyspozycje do podjęcia studiów oraz znajomość języka angielskiego. Rozmowa prowadzona jest w języku angielskim.
Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona zdalnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) są przekazywane kandydatom indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości” po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze oraz najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.
Rozmowy będą prowadzone z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tura dodatkowa uruchamiana jest wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany” – zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).
Wpis jest możliwy korespondencyjnie, wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi w odpowiedzi na przesłaną wiadomość.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
Zapoznaj się z informacjami na temat:
- udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney;
- wpisów osób niepełnoletnich: https://welcome.uj.edu.pl/admission/minor-candidates.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
- oświadczenie dla niepełnoletnich kandydatów – jeśli w dniu wpisu nie masz ukończonych 18 lat;
- pełnomocnictwo – tyko jeśli wpisu dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego);
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego.
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
- dokument potwierdzający uprawnienie do podjęcia studiów: dokument matury zagranicznej, który uprawnia do podjęcia studiów w kraju wydania lub świadectwo polskiej matury (2005–2025), lub polskie świadectwo dojrzałości (wydawane do 2005), lub dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate, lub dyplom matury europejskiej European Baccalaureate;
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski;
- decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).
Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:
- apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską (nie dotyczy matury EB oraz IB) – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
- decyzja kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego (jeśli jest wymagana). Więcej informacji: decyzja kuratora oświaty;
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Dalsze informacje zostaną podane w późniejszym terminie.
Finansowanie studiów
Informacje o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.
Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat, mogą studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Geografii i Geologii | Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp. |
dyżur | poniedziałek–piątek: 10:00–13:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 664 43 55 |
(+48) 12 663 26 62 |
studia.ing@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres | ul. Gronostajowa 3a, pok. 1.08 30-387 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |