Kod | molecu.biot_s2s_P_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii |
Kierunek studiów | Molecular Biotechnology |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 7 |
Limit miejsc | 6 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
UWAGA! Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym. Na bieżąco rozpatrywane są tylko zgłoszenia, które zostały potwierdzone przez kandydata – zapoznaj się uważnie z przebiegiem rekrutacji.
Najważniejsze informacje
opis studiów | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 20 000 PLN II rok studiów: 20 000 PLN Łącznie: 40 000 PLN Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy | wymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich | Informacje zostana podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów | niewymagany |
Przydatne linki
Przebieg rekrutacji w trybie ciągłym
Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym — potwierdzone zgłoszenia są rozpatrywane na bieżąco.
Aby wziąć udział w rekrutacji w trybie ciągłym:
- dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego na wybrany kierunek — kliknij zielony przycisk „Zapisz się” widoczny po prawej stronie,
- podczas dokonywania zgłoszenia wprowadź w wyświetlonym formularzu wymagane dane oraz wczytaj skany dokumentów,
- wnieś opłatę rekrutacyjną,
- potwierdź zgłoszenie rekrutacyjne w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, klikając przycisk „Potwierdź zgłoszenie”. Zgłoszenie można potwierdzić tylko w trakcie trwania tury rekrutacji.
UWAGA! Zanim potwierdzisz swoje zgłoszenie, upewnij się, że do systemu wczytane zostały skany wymaganych dokumentów oraz wprowadzone wszystkie wymagane dane. Potwierdzonego zgłoszenia nie można edytować.
Pamiętaj o tym, by regularnie sprawdzać informacje pojawiające się w systemie IRK w zakładce „Wiadomości” oraz wysyłane drogą mailową – administrator poinformuje Cię o dalszych etapach rekrutacji lub konieczności uzupełnienia braków.
Następnie potwierdzone i opłacone zgłoszenie rekrutacyjne zostanie zweryfikowane i rozpatrzone. Jeśli w kryteriach kwalifikacji przewidziany jest egzamin lub rozmowa kwalifikacyjna, zostaniesz poinformowany o jego terminie. Wyniki rekrutacji prowadzonej w tym trybie są publikowane regularnie w trakcie trwania tury.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) na dowolnym kierunku.
Dyplomy ukończenia studiów uzyskane na uczelniach zagranicznych traktowane są na równi z dokumentami wydawanymi w Polsce, pod warunkiem że potwierdzają uprawnienia do podejmowania studiów II stopnia.
Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia i posiadać co najmniej zaświadczenie o ukończeniu studiów.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Wyniki znajdujące się na dokumencie, który uprawnia do podejmowania studiów (dyplomie), nie są uwzględniane przy ustalaniu wyniku rekrutacji.
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim, oceniana w skali 0–100 pkt., sprawdzająca:
- poziom wiedzy kandydata w zakresie nauk biologicznych,
- biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim, w tym językiem fachowym z zakresu biologii i chemii,
- oraz predyspozycje i motywację kandydata do podjęcia studiów.
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona jest w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK.
Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Na etapie dokonywania zgłoszenia kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:
- ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów;
- wynik studiów wyższych (ocena na dyplomie) – w przypadku braku wyniku należy wpisać przewidywany wynik;
- informacje o wynikach studiów wyższych (nagrody, wyróżnienia);
- informacje o stanowiskach pracy (również wakacyjnych), jakie kandydat posiadał w ciągu ostatnich trzech lat;
- informacje o dodatkowej aktywności (również wakacyjnej), w jakiej kandydat brał udział w ciągu ostatnich trzech lat;
- napisanie zwięzłego eseju (250–450 słów) na podstawie jednego z podanych tematów:
- TEMAT 1: Twój pogląd na temat roli biotechnologii molekularnej we współczesnym świecie.
- TEMAT 2: Twoja motywacja do podjęcia studiów na kierunku biotechnologia molekularna.
Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego należy wczytać do systemu:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych – na dyplomie musi znajdować się informacja o tym, że kandydat może podjąć studia drugiego stopnia. Jeśli dyplom nie zawiera tej informacji, należy przedstawić dodatkowy dokument potwierdzający prawo jego posiadacza do podjęcia studiów. Ten wymóg nie dotyczy dokumentów, których lista znajduje się na stronie rekrutacja.uj.edu.pl w części „Dyplom ukończenia studiów”. W przypadku braku dokumentu dyplomu, należy wczytać skan zaświadczenia potwierdzającego ukończenie studiów.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tury dodatkowe uruchamiane są wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu poprzednich tur rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów.
Wpis jest możliwy wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Co do zasady wpis dokonywany jest korespondencyjnie (online). Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. W odpowiedzi zostaną przesłane instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
Zapoznaj się z informacjami na temat udzielania pełnomocnictwa: https://rekrutacja.uj.edu.pl/pelnomocnictwo.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Wygenerowanie ankiety jest możliwe wyłącznie po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora, dlatego należy wgrać je z odpowiednim wyprzedzeniem,
- formularz „Podstawa ubiegania się o przyjęcie na studia”,
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego,
- pełnomocnictwo – tylko jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego).
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny dowód osobisty lub paszport – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu,
- dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia - jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w języku innym niż polski lub angielski.
Uwaga! Jeśli posiadasz dyplom ukończenia studiów wydany za granicą, to konieczne będzie również przedstawienie apostille lub legalizacji – można je złożyć w terminie do 26 września 2025 r. Wymóg ten dotyczy także dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy dostarczyć po wpisie w terminie wskazanym w harmonogramie dla danej tury – skierowanie na badania otrzymasz podczas wpisu.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich kandydatów, niezależnie od posiadanych uprawnień. Informacja o wysokości opłat znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.
Więcej informacji na temat płatności za studia znajduje się na stronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminu wpisu itp. |
dyżur | poniedziałek–czwartek 10:00–14:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon | (+48) 12 664 69 32 |
(+48) 12 663 26 60 |
student.wbbib@uj.edu.pl teresa.perun@uj.edu.pl |
rekrutacja@uj.edu.pl |
|
adres | ul. Gronostajowa 7 30-387 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |