Kod | monito.zarz.srod_s2s_C |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Chemii |
Kierunek studiów | monitoring i zarządzanie środowiskiem |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 10 |
Limit miejsc | 10 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
- Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)
Kierunek studiów monitoring i zarządzanie środowiskiem otrzymał dofinansowanie w ramach projektu Key to the future – Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, którego celem jest dostosowanie programu kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji na potrzeby branż kluczowych.
W ramach programu studiów studenci będą mieli możliwość skorzystania z dodatkowych elementów kształcenia. W związku z tym kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia zobowiązani będą do wypełnienia dodatkowych formularzy w systemie IRK oraz:
• złożenia deklaracji uczestnictwa w projekcie;
• złożenia dodatkowej klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych;
• wykonania pre-testu w terminie wyznaczonym przez jednostkę prowadzącą studia.
Udział w studiach jest równoznaczny z akceptacją regulaminu projektu, dostępnego na stronie internetowej: Dokumentacja - Key to the future.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie internetowej: Key to the future.
Najważniejsze informacje
informacje o studiach | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 6 500 zł II rok studiów: 6 500 zł Łącznie: 13 000 zł Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy |
wymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich |
Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów |
niewymagany |
statystyki z poprzednich lat | |
dodatkowe informacje |
Stypendium naukowe przyznawane w ramach programu "Inicjatywa Doskonałości". Więcej informacji: chemia.uj.edu.pl |
Rekrutacja krok po kroku
Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na kierunku w obszarach nauk: ścisłych, przyrodniczych, inżynieryjno-technicznych oraz na kierunkach w obszarze nauk medycznych lub nauk o zdrowiu.
Dyplomy ukończenia studiów uzyskane na uczelniach zagranicznych traktowane są na równi z dokumentami wydawanymi w Polsce, pod warunkiem, że potwierdzają uprawnienia do podejmowania studiów.
Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia i posiadać do najmniej zaświadczenie o ukończeniu studiów.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku oraz uchwale Senatu UJ nr 19/II/2025 z 26 lutego 2025 r.
Wynik rekrutacji jest obliczany wyłącznie na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w języku polskim. Celem rozmowy jest ocena predyspozycji kandydata do podjęcia studiów, w tym znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1.
Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się zdalnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Kandydaci otrzymają szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości”. Informacje zostaną wysłane po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze, najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.
Rozmowy są prowadzone zdalnie (online) z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy egzaminator sprawdzi tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydaci uzupełniają formularz zawierający pytania o:
- ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów,
- deklarację przynależności dyplomu do grupy dyplomów uzyskanych na kierunku w obszarach nauk: ścisłych, przyrodniczych, inżynieryjno-technicznych oraz na kierunkach w obszarze nauk medycznych lub nauk o zdrowiu.
Uwaga: Jeśli Twój dyplom nie należy do żadnej z wymienionych grup, nie możesz dokonać wpisu na te studia.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tura dodatkowa odbywa się wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą rozpoczynać się w kolejnych dniach po publikacji wyników. Na bieżąco sprawdzaj informacje pojawiające się w systemie IRK.
Studia na tym kierunku w ramach SMP
Te studia można podjąć w ramach programu Studiów Matematyczno-Przyrodniczych (SMP).
Do programu SMP mogą zostać przyjęte osoby posiadające dyplom ukończenia interdyscyplinarnych studiów (co najmniej z tytułem licencjata) o charakterze matematyczno-przyrodniczym. W szczególnie uzasadnionych przypadkach rada SMP może przyznać status studenta SMP II stopnia także innym osobom, przyjętym na studia II stopnia na kierunek zgodny z listą studiów prowadzonych w ramach SMP na UJ.
Aby wziąć udział w naborze do programu SMP, kandydat dokonuje rejestracji na jeden z kierunków studiów prowadzonych w ramach SMP według zasad obowiązujących na tym kierunku studiów. Kandydat na studenta SMP, przyjęty na studia II stopnia na innym kierunku, który spełnia wymogi rekrutacyjne na studia SMP II stopnia, uzyskuje status studenta SMP, potwierdzany przez Radę Programową SMP za pośrednictwem Pełnomocnika ds. SMP.
Więcej informacji: smp.uj.edu.pl.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).
Sprawdź informacje na temat udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney.
Wpis hybrydowy
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na te studia może dokonać wpisu zarówno w formie stacjonarnej, jak i korespondencyjnej (mailowej). Zapoznaj się z poniższymi informacjami, a po otrzymaniu wyników kwalifikacji dokonaj wpisu w wybranej formie, zgodnie z informacjami dostępnymi pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia.
Wpis stacjonarny
Wpis jest możliwy wyłącznie stacjonarnie (w sekretariacie studiów), w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Godziny, w jakich możesz dokonać wpisu, będą dostępne po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”). Godziny wpisów nie muszą być takie same jak godziny pracy sekretariatu wskazane poniżej. Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu będziesz mieć dostęp do formularza rezerwacji dokładnego terminu (data i godzina) – rezerwacja jest konieczna do dokonania wpisu.
Należy przedstawić kserokopie wszystkich dokumentów wraz z oryginałami do wglądu. Wpisu można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika – nie można wysłać dokumentów pocztą ani kurierem.
Wpis korespondencyjny
Wpis jest możliwy korespondencyjnie (mailowo), wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego w terminie do 26 września 2025 r. musisz przedstawić w sekretariacie studiów oryginały wszystkich dokumentów do wglądu.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
- formularz „Podstawa ubiegania się o przyjęcie na studia”;
- pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik;
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego (jeśli wpis jest dokonywany korespondencyjnie).
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
- dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia - jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.;
- poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski;
- potwierdzenie uprawnień do podjęcia stacjonarnych studiów w języku polskim bez ponoszenia opłat za kształcenie (jeśli kandydat posiada);
- decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).
Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:
- apostille lub legalizacja dyplomu uzyskanego poza Polską – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.
Cudzoziemiec może studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie pod warunkiem, że spełnia jeden z warunków wymienionych na stronie oraz posiada dokument, który to potwierdza. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”.
Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Chemii | Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o | sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. | sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp. |
dyżur | poniedziałek–piątek 9:00–13:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon | (+48) 12 686 27 55 | (+48) 12 663 26 62 (+48) 12 663 26 63 |
anna.pocztorenko@uj.edu.pl | welcome@uj.edu.pl | |
adres | ul. Gronostajowa 2, pok. D0-03a 30-387 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) 30-060 Kraków |