Kod | intern.rela.publ.dipl_s2s_C_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych |
Kierunek studiów | International Relations and Public Diplomacy |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 40 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
UWAGA! Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym. Na bieżąco rozpatrywane są tylko zgłoszenia, które zostały potwierdzone przez kandydata – zapoznaj się uważnie z przebiegiem rekrutacji.
Najważniejsze informacje
opis studiów | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 85 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 4 500 EUR II rok studiów: 4 500 EUR Łącznie: 9 000 EUR Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy | niewymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich | Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego | Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2 musi zostać potwierdzona odpowiednim certyfikatem lub zweryfikowana podczas rozmowy kwalifikacyjnej. |
Przydatne linki
Przebieg rekrutacji w trybie ciągłym
Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym — potwierdzone zgłoszenia są rozpatrywane na bieżąco.
Aby wziąć udział w rekrutacji w trybie ciągłym:
- dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego na wybrany kierunek — kliknij zielony przycisk „Zapisz się” widoczny po prawej stronie,
- podczas dokonywania zgłoszenia wprowadź w wyświetlonym formularzu wymagane dane oraz wczytaj skany dokumentów,
- wnieś opłatę rekrutacyjną,
- potwierdź zgłoszenie rekrutacyjne w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, klikając przycisk „Potwierdź zgłoszenie”. Zgłoszenie można potwierdzić tylko w trakcie trwania tury rekrutacji.
UWAGA! Zanim potwierdzisz swoje zgłoszenie, upewnij się, że do systemu wczytane zostały skany wymaganych dokumentów oraz wprowadzone wszystkie wymagane dane. Potwierdzonego zgłoszenia nie można edytować.
Pamiętaj o tym, by regularnie sprawdzać informacje pojawiające się w systemie IRK w zakładce „Wiadomości” oraz wysyłane drogą mailową – administrator poinformuje Cię o dalszych etapach rekrutacji lub konieczności uzupełnienia braków.
Następnie potwierdzone i opłacone zgłoszenie rekrutacyjne zostanie zweryfikowane i rozpatrzone. Jeśli w kryteriach kwalifikacji przewidziany jest egzamin lub rozmowa kwalifikacyjna, zostaniesz poinformowany o jego terminie. Wyniki rekrutacji prowadzonej w tym trybie są publikowane regularnie w trakcie trwania tury.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na dowolnym kierunku.
Dyplomy ukończenia studiów uzyskane na uczelniach zagranicznych traktowane są na równi z dokumentami wydawanymi w Polsce, pod warunkiem że potwierdzają uprawnienia do podejmowania studiów II stopnia.
Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia i posiadać co najmniej zaświadczenie o ukończeniu studiów.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
analiza dokumentów | 100% (pod warunkiem spełnienia dodatkowego kryterium formalnego) |
Wyniki znajdujące się na dokumencie, który uprawnia do podejmowania studiów (dyplomie), nie są uwzględniane przy ustalaniu wyniku rekrutacji.
Analiza dokumentów
Wynik kwalifikacji zostaje obliczony w oparciu o analizę nadesłanych przez kandydata dokumentów według następującej punktacji:
- ocena listu motywacyjnego sporządzonego w języku angielskim (w ramach listu motywacyjnego oceniany będzie również wstępny projekt pracy magisterskiej) – maksymalnie 50 punktów;
- ocena dwóch listów referencyjnych – maksymalnie 50 punktów (maks. 25 punktów za jeden list).
Dodatkowe kryterium formalne – znajomość języka angielskiego
Dodatkowym kryterium formalnym jest pozytywne zaliczenie rozmowy kwalifikacyjnej (minimum 60% punktów możliwych do zdobycia) sprawdzającej znajomość języka angielskiego. Osoby, które posiadają dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2, uzyskują z rozmowy 100% punktów możliwych do zdobycia, bez konieczności przystępowania do niej. Lista wszystkich dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego, akceptowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim, znajduje się na stronie: lista dokumentów.
Kandydaci, którzy nie posiadają akceptowanego przez Uniwersytet Jagielloński dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2, zobowiązani są do przystąpienia do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość języka angielskiego.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK w zakładce „Wiadomości”. Uwaga! Do udziału w rozmowie będą zapraszani tylko kandydaci, którzy potwierdzili zgłoszenie w systemie IRK.
Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Na etapie dokonywania zgłoszenia kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:
- ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów;
- wyjaśnienie motywacji do podjęcia studiów;
- opisanie zarysu zainteresowań badawczych oraz potencjalnego tematu pracy magisterskiej;
- podania źródła informacji dotyczących rekrutacji na ten kierunek.
Na etapie zgłoszenia należy wczytać do systemu:
- skan listu motywacyjnego sporządzonego w języku angielskim;
- skany listów referencyjnych (kandydaci wczytują listy referencyjne w formacie PDF. Listy mogą być również przesłane bezpośrednio przez kandydatów lub autorów listów referencyjnych na adres biura: isad@uj.edu.pl.).
Kandydaci, którzy posiadają dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego mogący stanowić podstawę do zwolnienia z rozmowy kwalifikacyjnej, powinni załadować ten dokument do systemu. Listę wybranych dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego uznawanych na Uniwersytecie Jagiellońskim znajdziesz tutaj: lista dokumentów.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tury dodatkowe uruchamiane są wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu poprzednich tur rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów.
Wpis jest możliwy wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Co do zasady wpis dokonywany jest korespondencyjnie (online). Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. W odpowiedzi zostaną przesłane instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
Zapoznaj się z informacjami na temat udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/pl_PL/admission/power-of-attorney.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Wygenerowanie ankiety jest możliwe wyłącznie po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora, dlatego należy wgrać je z odpowiednim wyprzedzeniem,
- formularz „Podstawa ubiegania się o przyjęcie na studia”,
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego,
- pełnomocnictwo – tylko jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego).
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny dowód osobisty lub paszport – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu,
- dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia – jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
- dokumenty wczytywane do systemu IRK na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego;
- certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2, jeśli został uwzględniony podczas kwalifikacji;
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w języku innym niż polski lub angielski.
Uwaga! Jeśli posiadasz dyplom ukończenia studiów wydany za granicą, to konieczne będzie również przedstawienie apostille lub legalizacji – można je złożyć w terminie do 26 września 2025 r. Wymóg ten dotyczy także dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich cudzoziemców. Informacja o wysokości opłat znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.
Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat są zobowiązane do wybrania na etapie dokonywania zgłoszenia właściwej podstawy podejmowania studiów. W przypadku otrzymania decyzji dyrektora NAWA w późniejszym terminie można wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji na temat płatności za studia znajduje się na stronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminu wpisu itp. |
dyżur |
poniedziałek–piątek 8:00–16:00 |
poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 663 25 90 (+48) 519 068 330 |
(+48) 12 663 26 62 |
isad@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Reymonta 4, pok. 303 30-059 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |