Kod | intell.prop.new.tech_s2s_C_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Prawa i Administracji |
Kierunek studiów | Intellectual Property and New Technologies |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 30 |
Limit miejsc | 25 |
Czas trwania | 1,5 roku (3 semestry) |
Wymagany dokument |
UWAGA! Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym. Na bieżąco rozpatrywane są tylko zgłoszenia, które zostały potwierdzone przez kandydata – zapoznaj się uważnie z przebiegiem rekrutacji.
Najważniejsze informacje
opis studiów | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) dla osób niebędących obywatelami Unii Europejskiej |
I rok studiów: 5 000 EUR III semestr studiów: 2 000 EUR Łącznie: 7 000 EUR Więcej informacji: opłaty. |
opłata za studia (czesne) dla osób będących obywatelami Unii Europejskiej oraz dla stypendystów World Intellectual Property Organization |
I rok studów: 2 500 EUR III semestr studiów: 1 000 EUR Łącznie: 3 500 EUR Więcej informacji: opłaty. |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy | niewymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich | Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego | niewymagany |
Przydatne linki
- rekrutacja krok po kroku
- statystyki z poprzednich lat
- rekrutacja na Intellectual Property and New Technologies – najczęściej zadawane pytania
Przebieg rekrutacji w trybie ciągłym
Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym — potwierdzone zgłoszenia są rozpatrywane na bieżąco.
Aby wziąć udział w rekrutacji w trybie ciągłym:
- dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego na wybrany kierunek — kliknij zielony przycisk „Zapisz się” widoczny po prawej stronie,
- podczas dokonywania zgłoszenia wprowadź w wyświetlonym formularzu wymagane dane oraz wczytaj skany dokumentów,
- wnieś opłatę rekrutacyjną,
- potwierdź zgłoszenie rekrutacyjne w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, klikając przycisk „Potwierdź zgłoszenie”. Zgłoszenie można potwierdzić tylko w trakcie trwania tury rekrutacji.
UWAGA! Zanim potwierdzisz swoje zgłoszenie, upewnij się, że do systemu wczytane zostały skany wymaganych dokumentów oraz wprowadzone wszystkie wymagane dane. Potwierdzonego zgłoszenia nie można edytować.
Pamiętaj o tym, by regularnie sprawdzać informacje pojawiające się w systemie IRK w zakładce „Wiadomości” oraz wysyłane drogą mailową – administrator poinformuje Cię o dalszych etapach rekrutacji lub konieczności uzupełnienia braków.
Następnie potwierdzone i opłacone zgłoszenie rekrutacyjne zostanie zweryfikowane i rozpatrzone. Jeśli w kryteriach kwalifikacji przewidziany jest egzamin lub rozmowa kwalifikacyjna, zostaniesz poinformowany o jego terminie. Wyniki rekrutacji prowadzonej w tym trybie są publikowane regularnie w trakcie trwania tury.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na dowolnym kierunku.
Dyplomy ukończenia studiów uzyskane na uczelniach zagranicznych traktowane są na równi z dokumentami wydawanymi w Polsce, pod warunkiem że potwierdzają uprawnienia do podejmowania studiów II stopnia.
Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia i posiadać co najmniej zaświadczenie o ukończeniu studiów.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
ocena listu motywacyjnego | 50% |
rozmowa kwalifikacyjna | 50% |
Wyniki znajdujące się na dokumencie, który uprawnia do podejmowania studiów (dyplomie), nie są uwzględniane przy ustalaniu wyniku rekrutacji.
Sposób obliczenia wyniku
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z dwóch etapów.
W pierwszym etapie dokonuje się oceny listu motywacyjnego kandydata (ocenianego w skali 0–50 punktów). List motywacyjny, sporządzony w języku angielskim, wskazujący w szczególności:
- zaliczone kursy z zakresu prawa (w szczególności cywilnego lub prawa własności intelektualnej), zarządzania, ekonomii lub inne kursy mające przynajmniej pośredni związek z szeroko pojętą dziedziną prawa własności intelektualnej i/lub nowych technologii, lub
- zakres dotychczasowych doświadczeń związanych z obszarem własności intelektualnej i/lub nowych technologii.
Do drugiego etapu, tj. rozmowy kwalifikacyjnej (ocenianej w skali 0–50 punktów), przystępują kandydaci, którzy uzyskali najwięcej punktów w etapie pierwszym w liczbie przekraczającej o połowę ustalony limit miejsc (limit miejsc w danym naborze + 50%). Kandydaci, którzy nie przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej otrzymują z niej 0 (zero) punktów. Rozmowa kwalifikacyjna dotyczy motywacji oraz przygotowania merytorycznego kandydata do podjęcia studiów oraz znajomości języka angielskiego (poziom B2).
Wynik kandydata jest sumą punktów uzyskanych przez kandydata w obu etapach postępowania kwalifikacyjnego.
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona jest w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK.
Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Na etapie dokonywania zgłoszenia kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:
- ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów;
- planowane ubieganie się o stypendium WIPO;
- aktualną sytuację zawodową.
Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego należy wczytać do systemu:
- skan dyplomu ukończenia studiów – na dyplomie musi znajdować się informacja o posiadaniu uprawnień do podjęcia studiów drugiego stopnia. Jeśli dyplom nie zawiera tej informacji, należy przedstawić dodatkowy dokument potwierdzający prawo jego posiadacza do podjęcia studiów. Ten wymóg nie dotyczy dokumentów, których lista znajduje się na stronie welcome.uj.edu.pl w części „Dyplom ukończenia studiów”. W przypadku braku dokumentu dyplomu należy wczytać skan zaświadczenia potwierdzającego ukończenie studiów lub skan zaświadczenia o przewidywanej dacie obrony (nie może ona przypadać później niż w terminie wpisu na studia);
- skan listu motywacyjnego – list powinien być sporządzony w języku angielskim i wskazywać w szczególności: zaliczone kursy z zakresu prawa (w szczególności prawa cywilnego lub prawa własności intelektualnej), zarządzania, ekonomii lub inne kursy mające przynajmniej pośredni związek z szeroko pojętą dziedziną prawa własności intelektualnej i/lub nowych technologii lub zakres dotychczasowych doświadczeń związanych z obszarem własności intelektualnej i/lub nowych technologii;
- życiorys zawodowy – życiorys powinien być sporządzony w języku angielskim i wskazywać w szczególności: informacje o aktualnym miejscu zatrudnienia, stanowisko pracy oraz okres zatrudnienia.
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.
Tury dodatkowe uruchamiane są wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu poprzednich tur rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów.
Wpis jest możliwy wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Co do zasady wpis dokonywany jest korespondencyjnie (online). Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. W odpowiedzi zostaną przesłane instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
Zapoznaj się z informacjami na temat udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/pl_PL/admission/power-of-attorney.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Wygenerowanie ankiety jest możliwe wyłącznie po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora, dlatego należy wgrać je z odpowiednim wyprzedzeniem,
- formularz „Podstawa ubiegania się o przyjęcie na studia”,
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego,
- pełnomocnictwo – tylko jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego).
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny dowód osobisty lub paszport – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu,
- dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia – jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
- dokumenty wczytywane do systemu IRK na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego;
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w języku innym niż polski lub angielski.
Uwaga! Jeśli posiadasz dyplom ukończenia studiów wydany za granicą, to konieczne będzie również przedstawienie apostille lub legalizacji – można je złożyć w terminie do 26 września 2025 r. Wymóg ten dotyczy także dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich cudzoziemców. Informacja o wysokości opłat znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.
Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat są zobowiązane do wybrania na etapie dokonywania zgłoszenia właściwej podstawy podejmowania studiów. W przypadku otrzymania decyzji dyrektora NAWA w późniejszym terminie można wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji na temat płatności za studia znajduje się na stronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Prawa i Administracji Katedra Prawa Własności Intelektualnej |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminu wpisu itp. |
dyżur |
poniedziałek–piątek 8:30–15:30 |
poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 427 59 42 |
(+48) 12 663 26 62 |
ip@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Józefa 19 31-056 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |