Kod | busine.fina.mana_s2s_C_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
Kierunek studiów | Business and Finance Management |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 35 |
Limit miejsc | 150 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
- Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)
Najważniejsze informacje
opis studiów | studia.uj.edu.pl |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 19 500 zł Łącznie: 39 000 zł Więcej informacji: opłaty |
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy | niewymagane |
obowiązki związane z ochroną małoletnich | Informacje zostaną podane w późniejszym terminie. |
certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów |
wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 potwierdzona odpowiednim certyfikatem (więcej w sekcji „Dodatkowe kryterium formalne”) |
statystyki z poprzednich lat | statystyki |
Rekrutacja krok po kroku
Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie rekrutacja krok po kroku.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na dowolnym kierunku.
W przypadku dyplomu uzyskanego za granicą, powinien on uprawniać do podjęcia studiów drugiego stopnia w kraju jego wydania. Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.
Kryteria kwalifikacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Dodatkowe kryterium formalne
Dodatkowym kryterium formalnym jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2, udokumentowana jednym z poniższych certyfikatów:
- Cambridge B2 First (ocena C lub wyższa);
- Cambridge C1 Advanced;
- Cambridge C2 Proficiency;
- IELTS Academic (co najmniej 5,5 pkt.);
- TOEFL (min. iBT: 72 pkt., ITP: 543 pkt., CBT: 180 pkt.);
- dyplom studiów w zakresie filologii angielskiej;
- dyplom studiów prowadzonych w j. angielskim;
- dyplom matury IB;
- świadectwo matury EB;
- obywatelstwo kraju, w którym j. angielski jest językiem urzędowym;
- inny dokument (np. ocena na transkrypcie potwierdzająca zaliczenie podczas studiów lektoratu z języka angielskiego na poziomie co najmniej B2).
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna sprawdza predyspozycje do podjęcia studiów oraz znajomość języka angielskiego. Rozmowa prowadzona jest w języku angielskim.
Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona zdalnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) są przekazywane kandydatom indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości” po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze oraz najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.
Rozmowy będą prowadzone z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.
Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego
Na etapie dokonywania zgłoszenia kandydaci kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:
- ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów;
- spełnienie dodatkowego kryterium formalnego wskazanego powyżej w części "Kto może podjąć studia";
Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego należy wczytać do systemu:
- skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 (akceptowane będą wyłącznie certyfikaty z listy zamieszczonej powyżej w części "Kto może podjąć studia?".
Harmonogram rekrutacji
Szczegółowy harmonogram jest dostępny na stronie:harmonogram rekrutacji.
Tura dodatkowa uruchamiana jest wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą być uruchamiane w kolejnych dniach po publikacji wyników, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje pojawiające się w systemie IRK.
Wpisy na studia
Poniższe dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany” – zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).
Wpis jest możliwy korespondencyjnie, wyłącznie w dniach wskazanych w harmonogramie w wierszu „terminy wpisów na studia”.
Po ogłoszeniu wyników rekrutacji pod linkiem „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”) dostępny będzie adres mailowy, na jaki należy wysłać skany wszystkich dokumentów wymaganych do wpisu wraz z oświadczeniem do wpisu korespondencyjnego. Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi w odpowiedzi na przesłaną wiadomość.
Po dokonaniu wpisu korespondencyjnego kandydat jest zobowiązany do przedstawienia w sekretariacie studiów oryginałów wszystkich dokumentów do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
Zapoznaj się z informacjami na temat udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney.
Lista wymaganych dokumentów
Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:
- ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
- oświadczenie do wpisu korespondencyjnego;
- pełnomocnictwo – tylko jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik (nie dotyczy wpisu korespondencyjnego).
Obowiązkowo należy również przedstawić:
- ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
- dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia – jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.
- poświadczone tłumaczenie na język polski lub angielski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski lub angielski;
- dokumenty wczytywane do IRK podczas dokonywania zgłoszenia;
- decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).
Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:
- apostille lub legalizacja świadectwa dyplomu uzyskanego poza Polską – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.
Więcej informacji: wymagane dokumenty.
Finansowanie studiów
Informacje o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.
Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat, mogą studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp. |
dyżur | poniedziałek—czwartek 9:30–13:30 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 664 56 82 |
(+48) 12 663 26 62 |
bfm@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres | ul. Łojasiewicza 4 30-348 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |