• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia drugiego stopnia – dla cudzoziemców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

biofizyka

Szczegóły
Kod biofiz_s2s_C
Jednostka organizacyjna Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Kierunek studiów biofizyka
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 12
Limit miejsc 2
Czas trwania 2 lata (4 semestry)
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (04.03.2025 12:00 – 18.03.2025 23:59)

Najważniejsze informacje

informacje o studiach studia.uj.edu.pl
opłata rekrutacyjna 100 zł
opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 6 600 zł

II rok studiów: 6 000 zł

Łącznie: 12 600 zł

Więcej informacji: opłaty.

zaświadczenie od lekarza medycyny pracy

wymagane

lista czynników szkodliwych

obowiązki związane z ochroną małoletnich

Informacje zostaną podane w późniejszym terminie.

certyfikat potwierdzający znajomość języka studiów

niewymagany

statystyki z poprzednich lat

statystyki

Rekrutacja krok po kroku

Przed dokonaniem zgłoszenia zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: rekrutacja krok po kroku.

Kto może podjąć studia?

Studia mogą podjąć osoby posiadające:

  • dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na kierunku w zakresie nauk: inżynieryjno-technicznych, ścisłych lub przyrodniczych.

Dyplomy ukończenia studiów uzyskane na uczelniach zagranicznych traktowane są na równi z dokumentami wydawanymi w Polsce, pod warunkiem, że potwierdzają uprawnienia do podejmowania studiów.

Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia i posiadać co najmniej zaświadczenie o ukończeniu studiów.

Kryteria kwalifikacji

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 58/V/2024 z 29 maja 2024 roku.

Wynik rekrutacji jest obliczany wyłącznie na podstawie następujących elementów:

nazwa elementu waga
rozmowa kwalifikacyjna 100%

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w języku polskim. Celem rozmowy jest ocena predyspozycji kandydata do podjęcia studiów, w tym znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1. 

Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się zdalnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.

Kandydaci otrzymają szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) indywidualnie w koncie IRK, w zakładce „Wiadomości”. Informacje zostaną wysłane po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w danej turze, najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.

Rozmowy są prowadzone zdalnie (online) z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej. Podczas rozmowy egzaminator sprawdzi tożsamość kandydata (na podstawie okazanego dokumentu tożsamości) oraz samodzielność jego pracy.

Formularz zgłoszenia rekrutacyjnego

Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydaci uzupełniają formularz zawierający pytania o:

  • ukończony (do dnia wpisu) kierunek studiów,
  • deklarację przynależności dyplomu do grupy dyplomów uzyskanych na kierunku w zakresie nauk: inżynieryjno-technicznych, ścisłych lub przyrodniczych.

Uwaga: Jeśli Twój dyplom nie należy do żadnej z wymienionych grup, nie możesz dokonać wpisu na te studia. 

Harmonogram rekrutacji

Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny na stronie: harmonogram rekrutacji.

Tura dodatkowa odbywa się wyłącznie dla tych studiów, gdzie po zakończeniu pierwszej tury rekrutacji pozostaną wolne miejsca. Tury na różnych studiach mogą rozpoczynać się w kolejnych dniach po publikacji wyników. Na bieżąco sprawdzaj informacje pojawiające się w systemie IRK.

Studia na tym kierunku w ramach SMP

Te studia można podjąć w ramach programu Studiów Matematyczno-Przyrodniczych (SMP). 

Do programu SMP mogą zostać przyjęte osoby posiadające dyplom ukończenia interdyscyplinarnych studiów (co najmniej z tytułem licencjata) o charakterze matematyczno-przyrodniczym. W szczególnie uzasadnionych przypadkach rada SMP może przyznać status studenta SMP II stopnia także innym osobom, przyjętym na studia II stopnia na kierunek zgodny z listą studiów prowadzonych w ramach SMP na UJ.

Aby wziąć udział w naborze do programu SMP, kandydat dokonuje rejestracji na jeden z kierunków studiów prowadzonych w ramach SMP według zasad obowiązujących na tym kierunku studiów. Kandydat na studenta SMP, przyjęty na studia II stopnia na innym kierunku, który spełnia wymogi rekrutacyjne na studia SMP II stopnia, uzyskuje status studenta SMP, potwierdzany przez Radę Programową SMP za pośrednictwem Pełnomocnika ds. SMP.

Więcej informacji: smp.uj.edu.pl.

Wpisy na studia

Poniższe dokumenty kandydat dostarcza do sekretariatu studiów w terminach wpisów po uzyskaniu statusu „zakwalifikowany”. Zapoznaj się z listą dokumentów już teraz i przygotuj je z odpowiednim wyprzedzeniem. Do dokonania wpisu konieczne jest przedstawienie wszystkich wymaganych dokumentów (z wyjątkiem tych dokumentów, które można dostarczyć do 26 września, zgodnie z informacją poniżej).

Sprawdź informacje na temat udzielania pełnomocnictwa: https://welcome.uj.edu.pl/admission/power-of-attorney.

Informacje dotyczące formy wpisu (stacjonarnej lub korespondencyjnej) zostaną podane w późniejszym terminie.

Lista wymaganych dokumentów

Część dokumentów należy wygenerować z systemu IRK – są to:

  • ankieta osobowa – Uwaga! Ankietę mogą wygenerować wyłącznie osoby zakwalifikowane, po wcześniejszej akceptacji zdjęcia w systemie przez administratora. Wgraj zdjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem;
  • formularz „Podstawa ubiegania się o przyjęcie na studia”;
  • pełnomocnictwo – jeśli wpisu dokonuje za ciebie pełnomocnik.

Obowiązkowo należy również przedstawić:

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE – wyłącznie do wglądu, w celu potwierdzenia tożsamości osoby dokonującej wpisu;
  • dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia - jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2025 r.;
  • poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski;
  • potwierdzenie uprawnień do podjęcia stacjonarnych studiów w języku polskim bez ponoszenia opłat za kształcenie (jeśli kandydat posiada);
  • decyzja o przyznaniu stypendium dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra).

Dokumenty, które można dostarczyć do 26 września:

  • apostille lub legalizacja dyplomu uzyskanego poza Polską – wymóg ten dotyczy również dokumentów uzyskanych w krajach Unii Europejskiej;
  • dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego.

Więcej informacji: wymagane dokumenty.

Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy dostarczyć po wpisie w terminie wskazanym w harmonogramie dla danej tury – skierowanie na badania otrzymasz podczas wpisu.

Finansowanie studiów

Informację o wysokości opłaty znajdziesz na górze strony, w części „Najważniejsze informacje”.

Cudzoziemiec może studiować bez ponoszenia opłat za kształcenie pod warunkiem, że spełnia jeden z warunków wymienionych na stronie oraz posiada dokument, który to potwierdza. W systemie IRK należy prawidłowo określić swoją sytuację w formularzu „Status cudzoziemca w Polsce”.

Pozostali cudzoziemcy studiują na zasadach odpłatności, czyli samodzielnie ponosząc koszty opłat za studia. Jeśli w trakcie studiów Twoja sytuacja się zmieni i nabędziesz uprawnienia do studiowania bezpłatnie, możesz wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.

Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajduje się na podstronie: opłaty.

Kontakt

  Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp.
dyżur poniedziałek–piątek 10:00–14:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon (+48) 12 664 47 01

(+48) 12 664 45 39

(+48) 12 664 48 76

(+48) 12 664 48 86

(+48) 12 663 26 62
(+48) 12 663 26 63
e-mail rekrutacja.fais@uj.edu.pl welcome@uj.edu.pl
adres ul. Łojasiewicza 11, pok. H-0-02, H-0-04
30-348 Kraków
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)
30-060 Kraków