Kod | przekl.lite.kult_s2s_C |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Polonistyki |
Kierunek studiów | przekładoznawstwo literacko-kulturowe |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 4 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
O studiach
informacje o studiach | studia.uj.edu.pl |
progi i statystyki z poprzednich lat | statystyki |
opłata rekrutacyjna | 100 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 7 600 zł Łącznie: 15 200 zł Więcej informacji: opłaty. |
czynniki szkodliwe występujące w trakcie odbywania studiów |
brak |
Przydatne informacje
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na kierunku w zakresie nauk: humanistycznych, społecznych.
W przypadku dyplomu uzyskanego za granicą, powinien on uprawniać do podjęcia studiów drugiego stopnia w kraju jego wydania. Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.
Dodatkowe kryterium formalne
Kryterium formalnym dla wszystkich kandydatów jest potwierdzona dokumentem znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 lub pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość języka angielskiego na poziomie pozwalającym na podjęcie studiów.
Dodatkowo dla kandydatów deklarujących wybór ścieżki studiów z językiem innym niż angielski: potwierdzona dokumentem znajomość wybranego języka obcego na poziomie min. B2.
Lista ścieżek językowych dostępnych do wyboru zostanie określona w systemie oraz na stronie internetowej Wydziału Polonistyki przed rozpoczęciem rekrutacji. Wykaz akceptowanych dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego i innych języków obcych zostanie opublikowany na stronie internetowej Wydziału Polonistyki przed rozpoczęciem rekrutacji.
Sposób obliczenia wyniku rekrutacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 46/V/2023 z 31 maja 2023 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | waga |
rozmowa kwalifikacyjna | 100% |
Wyniki widniejące na dokumencie, który uprawnia do podjęcia studiów (dyplomie) nie są uwzględniane przy ustalaniu wyniku rekrutacji.
Opis rozmowy kwalifikacyjnej
Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w języku polskim. Celem rozmowy jest ocena predyspozycji kandydata do podjęcia studiów, w tym znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B1.
Miejsce i termin rozmowy
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona jest w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.
Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej (podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata na podstawie okazanego dokumentu tożsamości oraz samodzielność pracy).
Wymagane dokumenty
Dokumenty wymagane podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego | |
Podczas dokonywania zgłoszenia można wczytać do systemu:
Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:
|
Dokumenty wymagane do wpisu na studia | |
dokumenty, które należy pobrać z konta IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne" odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki") |
|
dokumenty, których kopie należy dostarczyć wraz z oryginałami do wglądu UWAGA! Zapoznaj się z listą wymaganych dokumentów i przygotuj je wcześniej, gdyż ich zgromadzenie może potrwać dłużej niż czas przeznaczony na wpis na studia. |
Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:
*Jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu wraz z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2024 r. |
Więcej informacji: dokumenty.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich cudzoziemców. Informacja o wysokości opłaty znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.
Osoby, które posiadają uprawnienia do podjęcia studiów bez ponoszenia opłat (np. Karta Polaka, karta stałego pobytu, decyzja dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat, obywatelstwo UE) są zobowiązane do wybrania na etapie dokonywania zgłoszenia właściwej podstawy podejmowania studiów.
W przypadku otrzymania dokumentu uprawniającego do zwolnienia z opłat w późniejszym terminie, można wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajdują się na podstronie: opłaty.
Kontakt
Wydział Polonistyki | Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymację studencką, wpłacanie opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacją: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp. |
dyżur |
poniedziałek–wtorek 10:00–14:00 czwartek 11:00–15:00 piątek 10:00–14:00 |
poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 663 13 21 |
(+48) 12 663 26 62 |
m.sosik@uj.edu.pl |
welcome@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Gołębia 14, pok. 58 31-007 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |