Kod | intern.rela.publ.dipl_s2s_C_en |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych |
Kierunek studiów | International Relations and Public Diplomacy |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 40 |
Czas trwania | 2 lata (4 semestry) |
Wymagany dokument |
UWAGA! Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym. Zgłoszenia rekrutacyjne są rozpatrywane na bieżąco.
O studiach
informacje o studiach | studia.uj.edu.pl |
progi i statystyki z poprzednich lat |
statystyki |
opłata rekrutacyjna | 85 zł |
opłata za studia (czesne) |
I rok studiów: 4 500 EUR II rok studiów: 4 500 EUR Łącznie: 9 000 EUR Więcej informacji: opłaty. |
czynniki szkodliwe występujące w trakcie odbywania studiów |
brak |
Przydatne informacje
Przebieg rekrutacji w trybie ciągłym
Rekrutacja na te studia prowadzona jest w trybie ciągłym. W tym trybie rekrutacji zachęcamy do bieżącego sprawdzania wiadomości w systemie IRK w celu usprawnienia przebiegu kwalifikacji na studia.
Niezbędne kroki w rekrutacji w trybie ciągłym:
- dokonanie zgłoszenia rekrutacyjnego na wybrany kierunek,
- wprowadzenie do systemu wymaganych danych oraz wczytanie dokumentów,
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej,
- potwierdzenie zgłoszenia rekrutacyjnego w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” poprzez przycisk „Potwierdź zgłoszenie”.
UWAGA! Zanim potwierdzisz swoje zgłoszenie, upewnij się, że wszystkie wymagania rekrutacyjne zostały spełnione (do systemu zostały wprowadzone wymagane dane oraz wczytane dokumenty, a także wniesiona została opłata rekrutacyjna). Po potwierdzeniu zgłoszenia nie będzie możliwa jego edycja.
Po spełnieniu powyższych warunków, zgłoszenie rekrutacyjne zostanie zweryfikowane i rozpatrzone. Wyniki rekrutacji prowadzonej w tym trybie są publikowane regularnie w trakcie tury (z wyjątkiem sierpnia 2024). Podczas publikacji brane są pod uwagę poprawnie dokonane, potwierdzone i rozpatrzone zgłoszenia rekrutacyjne.
Kto może podjąć studia?
Studia mogą podjąć osoby posiadające:
- dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na dowolnym kierunku.
W przypadku dyplomu uzyskanego za granicą, powinien on uprawniać do podjęcia studiów drugiego stopnia lub równorzędnych w kraju jego wydania.
Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia.
Zgłoszenie rekrutacyjne
Aby dokonać zgłoszenia rekrutacyjnego na wybrany kierunek, kliknij znajdujący się po prawej stronie zielony przycisk „Zapisz się”. Pamiętaj, żeby uzupełnić wymagane dane oraz wczytać niezbędne dokumenty. Następnie potwierdź dokonane zgłoszenie. Jeśli tego nie zrobisz, to nie będzie ono rozpatrywane.
Uwaga! Potwierdzonego zgłoszenia rekrutacyjnego nie można edytować.
Dokumenty wymagane podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego | |
Na etapie zgłoszenia kandydaci są zobowiązani do wypełnienia formularza zawierającego pytania o:
Na etapie zgłoszenia należy wczytać do systemu:
Kandydaci, którzy posiadają dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego mogący stanowić podstawę do zwolnienia z rozmowy kwalifikacyjnej, powinni załadować ten dokument do systemu. Listę wybranych dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego uznawanych na Uniwersytecie Jagiellońskim znajdziesz tutaj: lista dokumentów. |
Zgłoszenie na studia zostanie rozpatrzone dopiero po pomyślnym zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej oraz po jego potwierdzeniu.
Sposób obliczenia wyniku rekrutacji
Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 46/V/2023 z 31 maja 2023 roku.
Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:
nazwa elementu | skala | waga | dodatkowe kryterium formalne |
analiza dokumentów | oceniona w skali od 0 do 100 | 100% | Pozytywne zaliczenie rozmowy kwalifikacyjnej (minimum 60% punktów możliwych do zdobycia) sprawdzającej znajomość języka angielskiego.* |
*Osoby, które posiadają dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2 uzyskują z rozmowy 100% punktów możliwych do zdobycia, bez konieczności przystępowania do niej. Lista wszystkich dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego, akceptowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim, znajduje się na stronie: lista dokumentów.
Szczegółowy opis obliczenia wyniku
Wynik kwalifikacji zostaje obliczony w oparciu o analizę nadesłanych przez kandydata dokumentów według następującej punktacji:
1. ocena listu motywacyjnego sporządzonego w języku angielskim (w ramach listu motywacyjnego oceniany będzie również wstępny projekt pracy magisterskiej) – maksymalnie 50 punktów;
2. ocena dwóch listów referencyjnych – maksymalnie 50 punktów (maks. 25 punktów za jeden list).
Miejsce i termin rozmowy weryfikującej znajomość języka angielskiego
Kandydaci, którzy nie posiadają akceptowanego przez Uniwersytet Jagielloński dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 zobowiązani są do przystąpienia do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość języka angielskiego.
Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK.
Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej (podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata na podstawie okazanego dokumentu tożsamości oraz samodzielność pracy).
Wynik rekrutacji i wpis na studia
Po rozpatrzeniu potwierdzonego zgłoszenia w systemie publikowane są informacje o wyniku kwalifikacji oraz o statusie kwalifikacji kandydata.
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia zobowiązani są do dokonania wpisu na studia we wskazanym w harmonogramie terminie.
Dokumenty wymagane do wpisu na studia | |
dokumenty, które należy pobrać z konta IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne” odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki”) |
|
dokumenty, których kopie należy dostarczyć wraz z oryginałami do wglądu UWAGA! Zapoznaj się z listą wymaganych dokumentów i przygotuj je wcześniej, gdyż ich zgromadzenie może potrwać dłużej niż czas przeznaczony na wpis na studia. |
Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:
*Jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu, może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2024. |
Więcej informacji: dokumenty.
Finansowanie studiów
Studia są płatne dla wszystkich cudzoziemców. Informacja o wysokości opłat znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.
Osoby, które przed dokonaniem wpisu na studia posiadają decyzję dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat są zobowiązane do wybrania na etapie dokonywania zgłoszenia właściwej podstawy podejmowania studiów. W przypadku otrzymania decyzji dyrektora NAWA w późniejszym terminie można wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.
Więcej informacji: opłaty.
Kontakt
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju |
Welcome Centre | |
możesz się zwrócić z pytaniami o |
sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp. |
sprawy związane z procesem rekrutacji: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminu wpisu itp. |
dyżur | poniedziałek–piątek 8:00–16:00 | poniedziałek–piątek 9:00–15:00 |
telefon |
(+48) 12 663 25 90 (+48) 519 068 330 |
(+48) 12 663 26 62 |
isad@uj.edu.pl |
rekrutacja@uj.edu.pl |
|
adres |
ul. Reymonta 4, pok. 303 30-059 Kraków |
ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a) |