• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia drugiego stopnia – dla cudzoziemców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

przekładoznawstwo literacko-kulturowe

Szczegóły
Kod przekl.lite.kult_s2s_C
Jednostka organizacyjna Wydział Polonistyki
Kierunek studiów przekładoznawstwo literacko-kulturowe
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 12
Limit miejsc 4
Czas trwania 2 lata (4 semestry)
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (06.03.2024 12:00 – 08.04.2024 23:59)

O studiach

informacje o studiach studia.uj.edu.pl
progi i statystyki z poprzednich lat statystyki
opłata rekrutacyjna 100 zł
opłata za studia (czesne)

I rok studiów: 7 600 zł
II rok studiów: 7 600 zł

Łącznie: 15 200 zł

Więcej informacji: opłaty.
czynniki szkodliwe występujące w trakcie odbywania studiów

brak

Przydatne informacje

Kto może podjąć studia?

Studia mogą podjąć osoby posiadające:

  • dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na kierunku w zakresie nauk: humanistycznych, społecznych.

W przypadku dyplomu uzyskanego za granicą, powinien on uprawniać do podjęcia studiów drugiego stopnia w kraju jego wydania. Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia

Dodatkowe kryterium formalne

Kryterium formalnym dla wszystkich kandydatów jest potwierdzona dokumentem znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 lub pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość języka angielskiego na poziomie pozwalającym na podjęcie studiów.

Dodatkowo dla kandydatów deklarujących wybór ścieżki studiów z językiem innym niż angielski: potwierdzona dokumentem znajomość wybranego języka obcego na poziomie min. B2.

Lista ścieżek językowych dostępnych do wyboru zostanie określona w systemie oraz na stronie internetowej Wydziału Polonistyki przed rozpoczęciem rekrutacji. Wykaz akceptowanych dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego i innych języków obcych zostanie opublikowany na stronie internetowej Wydziału Polonistyki przed rozpoczęciem rekrutacji.

Sposób obliczenia wyniku rekrutacji

Zasady rekrutacji zostały określone w uchwale Senatu UJ nr 46/V/2023 z 31 maja 2023 roku.

Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:

nazwa elementu waga
rozmowa kwalifikacyjna 100%

Wyniki widniejące na dokumencie, który uprawnia do podjęcia studiów (dyplomie) nie są uwzględniane przy ustalaniu wyniku rekrutacji.

Opis rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna jest prowadzona w języku polskim. Celem rozmowy jest ocena predyspozycji kandydata do podjęcia studiów, w tym znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B1.

Miejsce i termin rozmowy

Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona jest w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.

Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK najpóźniej na dzień przed określonym w harmonogramie terminem rozpoczęcia egzaminów.

Rozmowy będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (Microsoft Teams, Skype itp.). Aby wziąć udział w rozmowie zdalnej, kandydat musi mieć stabilne połączenie z Internetem, sprawny mikrofon i słuchawki lub głośniki oraz dostęp do kamerki internetowej (podczas rozmowy sprawdzana jest tożsamość kandydata na podstawie okazanego dokumentu tożsamości oraz samodzielność pracy).

Wymagane dokumenty 

Dokumenty wymagane podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego

Podczas dokonywania zgłoszenia można wczytać do systemu:

  • skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2, 
  • skan dokumentu potwierdzającego znajomość wybranego języka wiodącego na poziomie min. B2.

Na etapie dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego kandydaci są zobowiązani do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o: 

  • ukończony (do dnia wpisu na studia) kierunek studiów, 
  • deklarację przynależności dyplomu do grupy dyplomów uzyskanych na kierunku w zakresie nauk: humanistycznych lub społecznych.
  • spełnienie dodatkowego kryterium formalnego określonego w karcie studiów w części „Kto może podjąć studia?,
  • wybór wiodącego języka obcego w ramach programu studiów spośród następujących: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, portugalski, węgierski, włoski.
Dokumenty wymagane do wpisu na studia
dokumenty, które należy pobrać z konta IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne" odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki") 
  • ankieta osobowa
  • formularz „podstawa ubiegania się"
  • pełnomocnictwo (jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik)
  • oświadczenie do wpisu korespondencyjnego (jeśli wpis jest dokonywany korespondencyjnie)

dokumenty, których kopie należy dostarczyć wraz z oryginałami do wglądu

UWAGA! Zapoznaj się z listą wymaganych dokumentów i przygotuj je wcześniej, gdyż ich zgromadzenie może potrwać dłużej niż czas przeznaczony na wpis na studia.

  • ważny paszport lub dowód osobisty obywatela UE (nie sporządza się kopii)
  • dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia*
  • poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski 
  • potwierdzenie uprawnień do podjęcia stacjonarnych studiów w języku polskim bez ponoszenia opłat za kształcenie (jeśli kandydat posiada): opłaty
  • decyzja dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej lub ministra (jeśli kandydat jest stypendystą NAWA lub ministra)
  • dokumenty wczytywane do IRK na etapie dokonywania zgłoszenia
  • dodatkowe dokumenty wskazane w kryteriach kwalifikacji

Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 26 września:

  • apostille lub legalizacja świadectwa uzyskanego poza Polską 
  • dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego

*Jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu (ale ukończył już studia), może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu wraz z oryginałem do wglądu w terminie do 26 września 2024 r. 

Więcej informacji: dokumenty

Finansowanie studiów

Studia są płatne dla wszystkich cudzoziemców. Informacja o wysokości opłaty znajduje się na górze strony, w części „O studiach”.

Osoby, które posiadają uprawnienia do podjęcia studiów bez ponoszenia opłat (np. Karta Polaka, karta stałego pobytu, decyzja dyrektora NAWA o zwolnieniu z opłat, obywatelstwo UE) są zobowiązane do wybrania na etapie dokonywania zgłoszenia właściwej podstawy podejmowania studiów. 

W przypadku otrzymania dokumentu uprawniającego do zwolnienia z opłat w późniejszym terminie, można wnioskować o zmianę zasad finansowania studiów.  

Więcej informacji na temat zasad finansowania studiów znajdują się na podstronie: opłaty.

Kontakt

  Wydział Polonistyki Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane z tokiem studiów: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymację studencką, wpłacanie opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z procesem rekrutacją: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp.
dyżur

poniedziałek–wtorek 10:00–14:00

czwartek 11:00–15:00

piątek 10:00–14:00

poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 663 13 21

(+48) 12 663 26 62
(+48) 12 663 26 63

e-mail

m.sosik@uj.edu.pl

welcome@uj.edu.pl

adres

ul. Gołębia 14, pok. 58

31-007 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)
30-060 Kraków