• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia drugiego stopnia – dla obywateli polskich

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

ochrona dóbr kultury

Szczegóły
Kod ochron.dobr.kult_s2s_P
Jednostka organizacyjna Wydział Historyczny
Kierunek studiów ochrona dóbr kultury
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 10
Limit miejsc 20
Czas trwania 2 lata (4 semestry)
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

O studiach

informacje o studiach studia.uj.edu.pl
progi i statystyki z poprzednich lat statystyki
opłata rekrutacyjna 85 zł
opłata za studia (czesne) studia bezpłatne
czynniki szkodliwe występujące w trakcie odbywania studiów

brak

Przydatne informacje

Kto może podjąć studia?

Studia mogą podjąć osoby posiadające:

  • dyplom ukończenia studiów (co najmniej z tytułem licencjata) uzyskany na kierunku w zakresie nauk: humanistycznych, teologicznych, a także w zakresie: sztuki, bibliologii i informatologii, nauk o rodzinie i nauk o zarządzaniu.  

Przyjęci kandydaci muszą być absolwentami zadeklarowanych studiów w momencie dokonywania wpisu na studia. 

Dodatkowe kryterium formalne

Dodatkowym kryterium formalnym dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów na kierunku innym niż ochrona dóbr kultury jest pozytywne zaliczenie rozmowy kwalifikacyjnej na poziomie egzaminu licencjackiego z ochrony dóbr kultury. Pozytywne zaliczenie rozmowy kwalifikacyjnej oznacza uzyskanie z niej minimum 65% punktów możliwych do zdobycia. Rozmowa przebiega w oparciu o zagadnienia z zakresu ochrony dóbr kultury na poziomie egzaminu licencjackiego, które są zamieszczone na stronie Instytutu.

Miejsce i termin rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona stacjonarnie w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.

Szczegóły dotyczące rozmowy (dokładny termin oraz godzina) zostaną przekazane kandydatom indywidualnie w koncie IRK.

Sposób obliczenia wyniku rekrutacji

Wynik rekrutacji jest obliczany na podstawie następujących elementów:

 nazwa elementu skala waga
ocena z egzaminu dyplomowego przeliczona do skali od 0 do 100  25%
średnia ze studiów przeliczona do skali od 0 do 100  75%

Pamiętaj, że aby wynik na liście rankingowej został obliczony prawidłowo, należy uzupełnić następujące elementy w zakładce „Wykształcenie” w części „Wykształcenie wyższe”, pod odnośnikiem „Edytuj wyniki egzaminów” w koncie IRK:

  • ocenę z egzaminu dyplomowego,
  • średnią ocen ze studiów.

Jeżeli kandydat nie wprowadzi jednej z ocen ze studiów, która stanowi element obliczenia wyniku kwalifikacji, uzyskuje z niej 0 punktów. Nie pozbawia go to prawa udziału w rekrutacji – jednak jeśli ocena ta stanowi dużą część wyniku rekrutacji, może to spowodować, że końcowy wynik będzie zbyt niski, żeby kandydat został przyjęty na studia.

Więcej informacji: obliczanie wyniku.

Wymagane dokumenty 

Dokumenty wymagane podczas dokonywania zgłoszenia rekrutacyjnego

Na etapie dokonywania zgłoszenia kandydaci zobowiązani są do uzupełnienia formularza zawierającego pytania o:

  • ukończony kierunek studiów,
  • deklarację przynależności dyplomu do grupy dyplomów uzyskanych na kierunku w zakresie nauk: humanistycznych, teologicznych, a także w zakresie: sztuki, bibliologii i informatologii, nauk o rodzinie i nauk o zarządzaniu,
  • spełnienie dodatkowego kryterium formalnego określonego w karcie studiów powyżej w części „Kto może podjąć studia”.
Dokumenty wymagane do wpisu na studia
dokumenty, które należy pobrać z konta IRK (zakładka „Zgłoszenia rekrutacyjne”, odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki”) 
  • ankieta osobowa
  • formularz „podstawa ubiegania się”
  • pełnomocnictwo (jeśli wpisu na studia dokonuje pełnomocnik)

dokumenty, których kopie należy dostarczyć wraz z oryginałami do wglądu

UWAGA! Zapoznaj się z listą wymaganych dokumentów i przygotuj je wcześniej, gdyż ich zgromadzenie może potrwać dłużej niż czas przeznaczony na wpis na studia.

  • ważny dowód osobisty lub paszport (nie sporządza się kopii)
  • dyplom ukończenia studiów uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia*
  • dokument potwierdzający wynik studiów (ocena z egzaminu dyplomowego, średnia ze studiów) brany pod uwagę podczas obliczania wyniku rekrutacji wraz z informacją o skali, w jakiej została wystawiona ocena (np. suplement do dyplomu, zaświadczenie z sekretariatu)
  • poświadczone tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski 

Dokumenty, które mogą zostać dostarczone do 28 września:

  • apostille lub legalizacja dyplomu uzyskanego poza Polską 

*Jeśli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze dyplomu, może w jego miejsce przedstawić zaświadczenie o ukończeniu studiów wraz z oświadczeniem, że zobowiązuje się do doręczenia kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 28 września 2023 r. 

Więcej informacji: wymagane dokumenty.

Kontakt

  Instytut Historii Sztuki Welcome Centre
możesz się zwrócić z pytaniami o

sprawy związane ze studiami: program studiów, zapisy na zajęcia, legitymacja studencka, opłaty za studia, reset hasła w USOSweb itp.

sprawy związane z rekrutacją: system IRK, proces rekrutacji na studia, opłaty rekrutacyjne, rezerwacja terminów wpisu, wymagane dokumenty itp.
dyżur poniedziałek–piątek 9:00–14:00 poniedziałek–piątek 9:00–15:00
telefon

(+48) 12 663 18 48

(+48) 12 663 18 49

(+48) 12 663 26 60

(+48) 12 663 26 62

e-mail

ihs@uj.edu.pl

rekrutacja@uj.edu.pl

adres

ul. Grodzka 53, pok. 45

31-001 Kraków

ul. Ingardena 6 (wejście od ul. Oleandry 2a)

30-060 Kraków