Rekrutacja na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie – dla obywateli polskich
Rekrutacja na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie dla cudzoziemców jest prowadzona pod tym odnośnikiem: rekrutacja dla cudzoziemców.
Pełen harmonogram rekrutacji znajdziesz na stronach rekrutacja.uj.edu.pl (studia w języku polskim) i welcome.uj.edu.pl (studia w językach obcych).
Rekrutacja krok po kroku
Zanim weźmiesz udział w rekrutacji, zapoznaj się z informacjami na temat studiów i procesu rekrutacji na studia publikowanymi na stronach www Uniwersytetu:
- stronie-przewodniku po rekrutacji na studia w języku polskim: rekrutacja.uj.edu.pl
- stronie-przewodniku po rekrutacji na studia w językach obcych: welcome.uj.edu.pl
- w kartach poszczególnych studiów dostępnych w zakładce „Oferta” (UWAGA: informacje na temat studiów prowadzonych w języku polskim będą opublikowane w najbliższych tygodniach).
Krok 1. Załóż konto i uzupełnij wymagane informacje
Aby móc dokonać zgłoszenia rekrutacyjnego, musisz posiadać konto kandydata w systemie. Aby utworzyć konto, znajdź w prawym górnym rogu strony odnośnik „Utwórz konto”.
Ważne! Podaj adres e-mail, z którego naprawdę korzystasz. Po założeniu konta otrzymasz na podany adres e-mail wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Żeby móc korzystać z konta kandydata, musisz kliknąć w ten link. W przypadku problemów z aktywacją konta, skontaktuj się z Działem Rekrutacji na Studia pod adresem rekrutacja@uj.edu.pl.
Po aktywowaniu konta i zalogowaniu się do systemu uzupełnij formularze dotyczące Twoich danych osobowych i wykształcenia znajdujące się w zakładce „Formularze osobowe”.
Zdjęcie
Wgraj zdjęcie zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego. To zdjęcie będzie potem wykorzystane na twojej legitymacji studenckiej, dlatego to musi być fotografia odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie (a nie zdjęcie jak w profilu społecznościowym). Każde zdjęcie wymaga zaakceptowania przez administratora – zaakceptowane zdjęcie jest wymagane do wpisu na studia.
Uwaga! Można dokonywać zgłoszeń rekrutacyjnych i brać udział w rekrutacji bez zdjęcia lub ze zdjęciem oczekującym lub odrzuconym. Akceptacja zdjęcia jest potrzebna dopiero do wpisu.
Wykształcenie
Wypełniając informacje w zakładce „Wykształcenie” zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich informacji o swoich dokumentach. Żeby dokonać rejestracji na studia, wystarczy, że wpiszesz typ dokumentu (np. Polska matura), rok jego wydania i kraj wydania. Wyniki matury możesz uzupełnić później – do końca trwania tury.
Pozostałe informacje na temat dokumentu (numer, datę wydania, instytucję wydającą itd.) trzeba będzie uzupełnić przed wpisem na studia.
Tylko w przypadku matury zagranicznej, matury European Baccalaureate, świadectwa dojrzałości (sprzed 2002 roku) i osiągnięć w konkursach trzeba do systemu wgrać skan dokumentu. W pozostałych przypadkach nie trzeba wgrywać skanów.
Krok 2. Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego
W niebieskim menu po prawej stronie znajdź odnośnik „Oferta” – tam znajdziesz studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie prowadzące w tym roku nabór. Wybierz studia, na które chcesz aplikować i kliknij zielony przycisk „Zapisz się” w karcie wybranych studiów.
Upewnij się, że dane w krótkim formularzu zgłoszenia rekrutacyjnego są poprawne i zapisz się na studia.
Po dokonaniu zgłoszenia możesz je zobaczyć w swoim koncie w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”.
Krok 3. Wnieś opłatę rekrutacyjną
Aby zgłoszenie było rozpatrywane w rekrutacji, musisz wnieść opłatę rekrutacyjną. Termin jej wnoszenia jest taki sam jak termin dokonywania zgłoszeń na studia. Wysokość naliczonych opłat i numer konta do przelewu znajdziesz w swoim koncie w zakładce „Płatności”.
Krok 4. Weź udział w egzaminie – jeśli jest przewidziany
dotyczy studiów: MISH, zarządzanie międzynarodowe – podwójny dyplom z zarządzania, studia w językach obcych
Dla zdecydowanej większości studiów pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich nie jest przeprowadzany egzamin wstępny, bo rekrutacja jest prowadzona na podstawie wyników maturalnych.
Zakres egzaminu zależy od kryteriów kwalifikacji dla tego kierunku. Szczegółowe informacje znajdują się w kartach studiów („Oferta”).
Kandydaci biorący udział w egzaminie otrzymują informacje na temat jego dokładnego miejsca i godziny najpóźniej na dwa dni przed wskazaną datą egzaminu za pośrednictwem zakładki w koncie „Wiadomości”.
Krok 5. Sprawdź wyniki rekrutacji
Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone w systemie w dniu wskazanym w harmonogramie. Zaloguj się do swojego konta kandydata i sprawdź swój wynik w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”.
Krok 6. Wpisz się na studia
Jeśli informacja w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” brzmi: „zakwalifikowany do przyjęcia” – gratulacje! To oznacza, że Uniwersytet zaprasza cię do wpisu na studia. Odnośnik „Dokumenty i dalsze kroki” w tabeli zgłoszenia rekrutacyjnego zawiera dokumenty do pobrania potrzebne do wpisu na listę studentów oraz informacje o tym, jak dokonać wpisu.
Życzymy powodzenia w rekrutacji!